12:57 | جمعه 10 فروردين 1403
Research Analysis Debriefing Day
24 درصد کاهش فروش برای «شاروم»

1400/01/08 07:15

یک پیشبینی؛

24 درصد کاهش فروش برای «شاروم»

نماد برتر - بیشترین میزان فروش محصولات "شاروم" در بهمن‌‍‌ماه سال ۹۹ در اختیار بخش «سولفات آمونیوم» با ۴.۱۸۵ تن بوده و «اسید سولفوریک» با ۹۸۵ تن نیز رتبه بعدی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش نماد برتر، شرکت پتروشیمی ارومیه طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به بهمن ماه سال ۹۹ معادل ۳۵۳,۲۸۶ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره یک‌ماهه مشابه ماه قبل ۲۲ درصد افزایش داشته، «شاروم» با سرمایه ثبت شده ۷۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۱ ماهه سال مالی منتهی به اسفندماه ۹۹ مبلغ ۱,۹۸۷,۶۶۴ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه ماه قبل ۲۲ درصد رشد داشته است.


بر پایه این گزارش، پتروشیمی ارومیه در بهمن ماه سال ۹۹ میزان فروش محصولات را طی این دوره برابر با ۶.۵۰۸ تن اعلام کرده که نسبت به ماه گذشته ۲۴ درصد کاهش را تجربه کرده، از ابتدای سال مالی تا انتهای بهمن ماه نیز میزان فروش پتروشیمی شاروم برابر با ۶۲.۹۴۲ تن به ثبت رسیده که ۳۹ درصد رشد را گزارش کرده است.


بیشترین میزان فروش محصولات "شاروم" در بهمن‌‍‌ماه سال ۹۹ در اختیار بخش «سولفات آمونیوم» با ۴.۱۸۵ تن بوده و «اسید سولفوریک» با ۹۸۵ تن نیز رتبه بعدی را به خود اختصاص داده است.


پیش‌بینی تولید سولفات پتاسیم در سال ۹۹ برای این شرکت معادل ۹ هزار و ۴۰۰ تن بود و برای سال ۱۴۰۰ معادل ۲۸ هزار تن پیش‌بینی شده است.


میزان مورد نیاز کشور حدود ۲۵۰ هزار تن در سال است که ظرفیت اسمی تولید کنندگان داخلی حدود ۱۵۰ هزار تن است با توجه به عدم تولید کامل توسط تولیدکنندگان میزان تولید معمولاً کمتر از رقم فوق است.