07:39 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day
شرکت مشترک جهاد و ایدرو می‌تواند نیازهای ملی و منطقه‌ای را تامین کند

1396/11/18 13:47

شرکت مشترک جهاد و ایدرو می‌تواند نیازهای ملی و منطقه‌ای را تامین کند

پایگاه خبری راد: دکتر طیبی با حضور در آیین امضای تفاهم‌نامه تاسیس شرکت مشترک جهاددانشگاهی و سازمان گسترش و نوسازی که بعدازظهر امروز برگزار شد، شرکت مذکور را اولین مجموعه در زمینه تولید فناوری‌های پیشرفته (HIGH TECH) دانست و گفت: امیدوار هستیم که این مجموعه بزرگ بتواند نیازهای ملی و منطقه‌ای را تامین کند.

به گزارش پایگاه خبری راد به نقل از ایسنا، رئیس جهاددانشگاهی با بیان اینکه برخی فناوری‌ها در جهاد دانشگاهی، تجاری سازی شده‌اند، بر تامین نیازهای ملی و نیز ورود این فناوری‌ها به بازارهای منطقه‌ای تاکید کرد و گفت: لازمه محقق شدن این امر استفاده از این فناوری‌ها و نیز بومی‌سازی فناوری‌های جدید و ایجاد ساختاری است که بتواند این مهم را به انجام برساند.

وی زیرساخت مورد نیاز در این کار را زیرساخت کارگاهی و آزمایشگاهی عنوان کرد و افزود: سازمان گسترش و نوسازی می‌تواند با فراهم آوردن زیرساخت معنوی و حمایتی در تامین بازار و نیز رفع برخی مشکلات فرهنگی در انتقال فناوری‌ها موثر باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه در حوزه تولید محصولات داخلی یکی دو مجموعه از پیش موجود بوده‌اند، حوزه فعالیت شرکت مشترک بین این سازمان و سازمان گسترش و نوسازی را تولید فناوری‌های پیشرفته (HIGH TECH) دانست و گفت: امیدوار هستیم که این شرکت (با نام بزرگی که برای آن انتخاب خواهد شد) بتواند با سایر نام‌های بزرگ رقابت کرده، گامی در جهت تامین نیازهای ملی و منطقه‌ای بردارد.

دکتر طیبی سپس به تشریح برخی صنایع مرتبط با این شرکت پرداخت و تشریح کرد: حوزه الکترونیک قدرت (power electeronic)، الکترونیک مکانیک (با کاربردهای گسترده در صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و حمل و نقل ریلی) حوزه آی تی و نیز حوزه کشاورزی هوشمند ( با توجه به مشکلات فعلی کشور در زمینه آب و خاک) برخی از این صنایع هستند.

وی افزود: با توجه به سابقه همکاری جهاد دانشگاهی با سازمان گسترش و نوسازی، ایده تاسیس شرکت مشترک بین این دوسازمان می‌تواند یک کار بزرگ در کشور به شمار آید.

دکتر طیبی در ادامه با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های کشور تقویت مهندسان توانا است، خاطرنشان کرد: با توجه به توانایی این مهندسان در ساخت محصولات سفارش محور (FAVOR MATES) و نیز گران بودن این محصولات کشور ما می‌تواند در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشد و با صنایع بزرگ جهانی رقابت کند.

رئیس جهاد دانشگاهی در پایان ابراز امیدواری کرد که امضای این تفاهمنامه بتواند اقدام ارزنده‌ای در راستای ایجاد اشتغال به ویژه برای فارغ التحصیلان دانشگاهی باشد