16:55 | شنبه 8 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی چادرملو افتتاح شد + ویژگی ها

1399/12/03 09:47

با حضور وزیر صنعت:

نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی چادرملو افتتاح شد + ویژگی ها

نماد برتر- شرکت چادرملو علاوه بر آغاز عملیات درختکاری طرح کمربند سبز عقدا تا اردکان از افتتاح نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در مجاورت نیروگاه سیکل ترکیبی اردکان با حضور وزیر صنعت خبر داد‌.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، علیرضا رزم حسینی در مراسم بهره برداری از پروژه نیروگاه خورشیدی چادرملو با تایید اقدامات موثر مدیرعامل در جهت ایفای مسئولیت اجتماعی و عزم جدی برای ارتقای شاخص های اجتماعی و فرهنگی منطقه از حمایت در اجرای طرح ها و برنامه های توسعه ای "کچاد"  خبر داد.


وی افزود: با وجود تحریم ها و فشار های اقتصادی جهان، ایران در حوزه صنعت و ساخت قطعات   پیشرفت های قابل توجهی  داشته به طوری که تاکنون بالغ بر ۳ میلیارد دلار در ورود قطعات صنعتی وارداتی صرفه جویی ارزی شده است .


رزم حسینی از نقش معادن به عنوان زیر ساخت توسعه صنعت نام برد و ادامه داد: طرح آزاد سازی معادن معطل مانده به زودی اجرایی می شود. با حمایت سهامداران طرح انتقال آب از مسیر خط فعلی اجرا می شود .


بنابراین گزارش، نیروگاه خورشیدی چادرملو با قابلیت ردیابی خورشید از شرق به غرب، توان تولید 30 درصد انرژی الکتریکی بیشتر از نیروگاه های خورشیدی ثابت (fix) دارا است و برای ساخت آن بالغ بر 165 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و توسط شرکت سی پی جی پارس از شرکت های گروه چادرملو در مجتمع صنعتی این شرکت احداث و به بهره برداری رسیده است .


در برنامه ریزی این نیروگاه، تولید سالانه 26 میلیون کیلو وات ساعت انرژی الکتریکی پیش بینی شده که به شبکه برق سراسری تزریق می شود. از دیگر ویژگی های این نیروگاه می توان به سازگاری با محیط زیست، صرفه جویی در مصرف سالانه 96 میلیون مترمکعب گاز طبیعی، 2000 مترمکعب آب و کاهش سالانه 800 هزار تن گازهای گلخانه‌ای اشاره کرد.


استان یزد با تابش بیش از 300 روز آفتابی در سال، وجود عرصه‌های طبیعی و هموار و شبکه‌های الکتریکی مناسب و پایدار، دارای ظرفیت و استعداد بالایی در بهره‌گیری از انرژی خورشید است.


همچنین عملیات درختکاری  طرح کمربند سبز عقدا تا اردکان به طول 30 کیلومتر با حضور وزیر صنعت از مقابل مجتمع صنعتی چادرملو آغاز شد . چادرملو برای  اجرای این طرح بزرگ که باهدف تلطیف محیط و اثر بخشی در اکو سیستم زیست محیطی منطقه انجام می دهد، 220 هزار اصله انواع نهال های سازگار با مناطق کویری در حاشیه جاده عقدا تا اردکان غرس می کند.