03:08 | شنبه 8 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
شرط افزایش تولید ۵۰ درصدی ایران خودرو و ساپیا و آخرین رقم طلب قطعه سازان

1399/11/29 10:40

رییس انجمن نیرو محرکه و قطعه‌سازان اعلام کرد:

شرط افزایش تولید ۵۰ درصدی ایران خودرو و ساپیا و آخرین رقم طلب قطعه سازان

نماد برتر- رییس انجمن نیرو محرکه و قطعه‌سازان با اشاره به طلب ۴۰ هزار میلیارد تومانی قطعه سازان، شرط تحقق افزایش ۵۰ درصدی تولید ایران خودرو و ساپیا را تامین مالی ۲۷ هزار میلیارد تومانی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، محمد رضا نجفی‌منش با اشاره به برنامه بانک مرکزی برای تخصیص 15 هزار میلیارد میلیارد تومان به ایران خودرو و سایپا ( شامل 5 هزار میلیارد وام و 10 هزار میلیارد تومان اوراق گام به ایرنا گفت : حتی در صورت تحقق این دو قم ، صنعت خودرو برای جبران کسری و تحقق هدف افزایش 50 درصدی تولید به 12 هزار میلیارد تومان دیگر نیاز دارد


وی ادامه داد: پرداختی‌های روز قطعه‌سازان متوقف و به اسفند و بعد از دریافت وام 5 هزار میلیارد تومانی وعده داده شده که حتی در صورت تحقق این وعده ، شامل بخش کوچکی از نیاز مالی قطعه‌سازان است . چرا که مطالبات قطعه‌سازان و زنجیره تامین خودرو به بیش از 40 هزار میلیارد تومان رسیده و فقط 10 هزار میلیارد تومان تعیین تکلیف نشده است.


نجفی‌منش افزود: عاقلانه‌ترین اقدام برای صنعت خودرو ، آزادسازی قیمت ها یا حداقل اعمال قیمت های دستوری با با نظارت وزارت صنعت است . چون هیچ یک از اعضا شورای رقابت تخصص لازم در این صنعت را ندارند.