22:09 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
پذیرش زیرمجموعه پالایشگاه تبریز در بورس و زمان اتمام سه طرح توسعه

1399/11/29 08:21

با ارائه صورت های مالی ۹ ماهه اعلام شد:

پذیرش زیرمجموعه پالایشگاه تبریز در بورس و زمان اتمام سه طرح توسعه

نماد برتر- پالایشگاه تبریز با ارائه صورت های مالی ۹ ماهه از اتمام سه طرح توسعه تا پایان سال و طی مراحل پذیرش شرکت زیرمجموعه در بورس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، پالایشگاه تبریز که با سرمایه هزار میلیارد تومانی در بورس حضور دارد ، صورت های مالی حسابرسی نشده 9 ماهه سال مالی جاری را منتشر کرد.


براین اساس، "شبریز" در این مدت بالغ بر 21.4 هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی، 2.4 هزار میلیارد تومان سود خالص و 2667 ریال سود برای هر سهم محقق کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 23 و 69 درصدی همراه شده است.


همچنین در گزارش تفسیری مدیریت اعلام شد: پروژه های طراحی بنیادین طرح جامع، احداث برج خنک کننده جدید و ساخت و نصب سه دستگاه مخزن قیر در سال 99 به پایان می رسد.


مراحل پذیرش شرکت پتروشیمی تبریز از شرکت های وابسته نیز در بورس تهران با هماهنگی سهامدار عمده و هیات پذیرش سازمان بورس در شرف انجام است.


دراین میان، طبق دستورالعمل نحوه محاسبه قیمت نفت خام، میعانات گازی، پنج فرآورده اصلی و سوخت هوایی که در سال 99 از سوی وزیر نفت به شرکت‌های پالایشی ابلاغ شد، مبنای محاسبه نفت خام از میانگین محموله های صادراتی منطقه‌ای ( دبی، عمان و برنت دریای شمال) میانگین ماهانه محموله های صادراتی نفت ایران که عمدتاً از نرخ های مزبور کمتر است، محاسبه و منظور خواهد شد.


مبنای محاسبه قیمت پنج فرآورده اصلی و سوخت هوایی نیز به جای فوب خلیج فارس، متوسط وزنی ماهانه قیمت فروش صادراتی و زمینی فوب ایران خواهد بود. تغییر در فرمول محاسباتی تعیین قیمت نفت خام و فرآورده های اصلی و سوخت هوایی آثار مثبتی بر عملکرد شرکت‌های پالایشی دارد که تعیین آثار ریالی مربوط به منو برای اطلاعات مربوط به نرخ های صادراتی نفت خام و فرآورده های اصلی توسط وزارت نفت است که به محض دریافت اطلاعات، مراتب به اطلاع سهامداران خواهد رسید.