05:06 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
عرضه مرحله دوم اوراق سلف برق به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان

1399/11/28 09:24

معاون برنامه ریزی شرکت برق حرارتی خبر داد:

عرضه مرحله دوم اوراق سلف برق به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان

نماد برتر- معاون برنامه ریزی شرکت برق حرارتی از عرضه مرحله دوم اوراق سلف به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان در بورس انرژی تا پایان ماه جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، حمیدرضا عظیمی با اشاره به برنامه شرکت برق حرارتی برای تامین منابع مالی طرح‌های توسعه‌ای از طریق بازار سرمایه گفت: مرحله دوم اوراق سلف موازی استاندارد برق به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان تا پایان بهمن‌ سال جاری در بورس انرژی عرضه می‌شود.


وی افزود: این اوراق ابزار تامین مالی کوتاه مدت یک یا دو ساله است که بر مبنای قرارداد سلف منتشر می‌شود و بر اساس آن عرضه کننده مقدار معینی از دارایی پایه (برق) را مطابق مشخصات قرارداد در ازای بهای نقد به فروش می‌رساند تا در دوره تحویل به خریدار تسلیم کند.


این معاون ادامه داد: مرحله نخست عرضه این اوراق دی‌ماه سال جاری به ارزش ۶۵۷ میلیارد تومان انجام شد. عرضه کننده این اوراق شرکت برق حرارتی و بازار اولیه و معاملات ثانویه آن شرکت بورس انرژی است. نرخ اسمی این اوراق ۱۸.۵ درصد سالیانه و نوع اوراق با نام، قابل معامله در بورس انرژی و معاف از مالیات است.


عظیمی گفت: در انتهای دوره دو ساله کل اصل و فرع به صورت یکجا پرداخت می‌شود. استفاده از راهکار‌های تامین مالی مبتنی بر بازار سرمایه به منظور تنوع بخشی به منابع درآمدی و حفظ و توسعه ظرفیت‌های تولید برق از جمله اهداف عرضه این اوراق است.