نماد برتر- شرکت لبنیات پاستوریزه پاک در صورت های مالی میان دوره ای تلفیقی ۶ماهه برای هرسهم ۲۹ریال زیان شناسایی کرد این در حالی است که در شرکت اصلی به سود ۴۶ریالی رسیده است.
به گزارش پایگاه خبری
نماد برتر، شرکت لبنیات پاستوریزه پاک در گزارش ۶ماهه تلفیقی منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۹، سود عملیاتی را ۲۴۸میلیارد ریال، زیان خالص را ۴۰میلیارد ریال و زیان انباشته را یک هزار و ۲۱۱میلیارد ریال منتشر کرده است.
از سوی دیگر در شرکت اصلی برای دوره ۶ماهه، سود عملیاتی ۳۳۵میلیارد ریال، سود خالص ۶۴میلیارد ریال و زیان انباشته ۳۰۸میلیارد ریال اعلام شد.
غپاک در ۶ماه توانسته فروش خود را به مبلغ ۵هزار و ۵۸۳میلیارد ریال برساند که در مقایسه با مدت مشابه سال مالی قبل با رشد حدود ۱۸درصدی همراه شده است و سود ناخالص آن به مبلغ یک هزا رو ۲۰میلیارد ریال رسید. همچنین برای ۶ماهه دوم سال مالی فروش خود را به مبلغ ۷هزار و ۱۵میلیارد ریال پیش بینی کرد.
این شرکت توسعه محصولات جدید با ارزش افزوده بالا همچنین توسعه برند پاک از طریق استفاده از ظرفیت های خالی واحدهای تولیدی شناسایی کانال های جدید توزیع را از اهداف و برنامه های راهبردی اعلام کرده است.
نرخ خرید مواد اولیه با توجه به افزایش قیمت شیرخام براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار از مبلغ ۲۹هزار ریال به اضافه ۷درصد به مبلغ ۴۱هزار و ۵۰۰ریال است و قیمت نهایی محصولات لبنی تابع قیمت گذاری ستاد تنظیم بازار است.
هیات مدیره شرکت اعلام کرده است که انتقال کارخانه منتفی شده و گسترش فعالیت در محل فعلی در دستور کار است. همچنین تولید محصولات سالم و بهداشتی و متنوع حداکثر تا سطح فروش برآوردی یکساله در بودجه خواهد بود و فروش و صادرات محصولات لبنی تا سطح برآوردی برای یک دوره یک ساله حسب بودجه سالانه است.