20:28 | شنبه 22 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
آمار کمیته سازش کانون کارگزاران: ۷۸ شکایت از شرکتهای بورس و ۴ فرابورسی

1399/11/27 09:44

برای دهمین ماه اعلام شد:

آمار کمیته سازش کانون کارگزاران: ۷۸ شکایت از شرکتهای بورس و ۴ فرابورسی

نماد برتر- کانون کارگزاران بورس، آمار پرونده‌های مورد بررسی در واحد کمیته سازش را با مواردی مانند ۷۸ شکایت از شرکت های بورسی و ۴ پرونده برای فرابورسی ها در دی ماه اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، کانون کارگزاران بورس، آمار پرونده‌های مورد بررسی در واحد کمیته سازش این کانون در دی سال جاری را اعلام کرد.


بر این اساس از ابتدا تا انتهای دی سال جاری در ابتدای ماه ۶۰ پرونده در جریان رسیدگی بوده و در طول ماه تعداد ۸۴ پرونده وارده و ۳۶ پرونده مختومه اعلام شده و در انتهای دی نیز ۱۰۸ پرونده در جریان رسیدگی بوده است.






تعداد پرونده های منتهی به سازش و عدم سازش از کل پرونده های مختومه




تعداد دعاوی وارده بر مبنای بورس مربوطه:



از ابتدای ماه و از مجموع ۸۴ پرونده، تعداد ۷۸ شکایت در ارتباط با بورس اوراق بهادار، ۴ پرونده مرتبط با فرابورس، یک پرونده در ارتباط با بورس کالا و یک پرونده در ارتباط با بورس انرژی بوده است. از مجموع ۸۴ دعاوی وارده تعداد ۷۳ پرونده مرتبط با کارگزاران و ۱۱ پرونده در ارتباط با ناشران بوده است.




 


در نهایت موضوعات مورد شکایت بر مبنای گزارش فوق در یک‌ماهه اخیر مواردی از مطالبه خسارت ناشی از اختلال در سیستم آنلاین کارگزاری، مطالبه خسارت ناشی از معامله بدون درخواست، مطالبه خسارت ناشی از عدم تحویل کالا، عدم انجام درخواست مشتری و مطالبه سود اوراق بهادار، مطالبه وجه ناشی از بدهی معاملاتی مشتری، رفع فریز سهام و مطالبه خسارت ناشی از آن و... بوده است.




 




فهرست موضوعات پرونده های واردشده به کمیته سازش