13:58 | شنبه 15 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
آخرین وضعیت انفجار در مرز ایران و افغانستان/ خسارت ۵۰ میلیون دلاری ۵۰۰ تانکر

1399/11/26 12:04

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی خبر داد:

آخرین وضعیت انفجار در مرز ایران و افغانستان/ خسارت ۵۰ میلیون دلاری ۵۰۰ تانکر

نماد برتر- آخرین وضعیت انفجار دیروز در گمرک مرزی ایران و افغانستان اعلام شد که با برآورد اولیه خسارت ۵۰ میلیون دلاری ۵۰۰ تانکر همراه شده است .

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر ، جمال زرگر مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به حادثه‌دیدگان انفجار گمرک اسلام قلعه گفت: در پی آتش سوزی گمرک اسلام قلعه افغانستان در دو کیلومتری گمرک دوغارون در ساعت ۱۲ روز گذشته، ۵۰۰ نفر دچار سانحه شدند و تا ساعت ۲۱:۲۲ شب ۸ نفر به مرکز درمانی هرات افغانستان منتقل شدند و ۳ مرد به دلیل سوختگی شدید به بیمارستان ایران مراجعه کردند.


وی افزود: هماهنگی‌های لازم با هنگ‌های مرزی برای تخلیه اضطراری ۲۰۰۰ خودرو و ورود به دوغارون انجام شد و ۲۴ خودروی آتش‌نشان به خاک افغانستان برای انجام عملیات اطفای حریق وارد شدند. بیمارستان‌های تایباد، فریمان، تربت جام، خواف و مشهد برای پذیرش مجروحان احتمالی در آماده‌باش به سر می‌برند.


براساس این گزارش، یونس قاضی زاده رئیس اتاق تجارت و سرمایه گذاری هرات هم اعلام کرد: حدود ۵۰۰ تانکر واقع در پارکینگ طعمه حریق شده و براساس آمار ابتدایی بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون دلار به بازرگانان خسارت وارد شده است.