03:08 | دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
وعده حمایت از سهامداران شستا و ادامه عرضه اولیه زیرمجموعه ها

1399/11/26 10:54

وزیر کار مطرح کرد:

وعده حمایت از سهامداران شستا و ادامه عرضه اولیه زیرمجموعه ها

نماد برتر- وزیر کار با اشاره به لزوم ممنوعیت عرضه کالاهایی که امکان ارائه در بورس دارند در سایر بازارها و عدم توقف واگذاری سهام زیرمجموعه های شستا در بورس، وعده داد از سهامداران این هلدینگ بورسی حمایت کند.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، محمد شریعتمداری در حاشیه رونمایی از محصولات جدید و افتتاح پروژه شستا در جمع خبرنگاران گفت: از ۱۶۸ محصول جدید شستا رونمایی شد که ۴۰ محصول در طول سال ۹۹ برای اولین بار تولید شده و مابقی نیز برای اولین بار در شستا تولید می‌شود. این محصولات ۱۰۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی داشت و شامل داروهای دامی، مواد اولیه و مکمل های دارویی است و به تنوع محصولات دارویی کمک می‌کند.


وی درباره تعیین دستمزد کارگران توضیح داد: تعیین حداقل مزد وظیفه شورای عالی کار است. اینکه این تعیین به روزهای پایانی سال می‌رسد به دلیل این است تا نگاهی به سطح عمومی قیمت‌ها تا آخرین روزهای سال و افزایش نرخ ها داشته باشیم و با تکیه بر روند افزایش ماه به ماه در یک سال گذشته بتوانیم تصمیم بگیریم که قیمت‌ها تا نیمه سال آینده پایدار باشد.تلاش می‌شود بررسی‌های دستمزد در طول سال انجام اما تصمیم‌گیری به روزهای پایانی سال موکول شود برای اینکه ضریب خطا حداقل باشد.


شریعتمداری با بیان اینکه باید عرضه کالاهایی که امکان ارائه در بورس دارند در سایر بازارها ممنوع شود، افزود: در فراز و فرود بورس همواره همراه مردم بودیم و سهام شستا، سیتا و تامین از عرضه های مهم در بورس بود و نباید عرضه سهام شرکت‌های شستا در بورس متوقف شود. وظیفه داریم از سهامداران شستا صیانت کنیم چون این سهامداران به گزارشات اطمینان کردند بنابراین حمایت نکردن از حقوق آنها جفا در حق مردم است. شستا با عرضه در بورس و ارائه ترازنامه شرکت‌های تابعه، روند شفافیت را کامل کرد و انضباط مالی در فعالیت‌ها یکی از مهمترین دستاوردهای شستا است. در کنار این فعالیت‌ها سرمایه گذاری برای بازسازی شرکت های تولیدی که در اختیار این مجموعه اقتصادی بزرگ قرار دارد نیز از ماموریت های اصلی آن است.