20:25 | چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
تولید ایران خودرو و سایپا با تعامل نهادهای پولی و مالی بیشتر می شود

1399/11/12 10:53

رییس سازمان ایدرو :

تولید ایران خودرو و سایپا با تعامل نهادهای پولی و مالی بیشتر می شود

نماد برتر- معاون وزیر صنعت گفت: افزایش تولید محصولات ایران خودرو و سایپا در حال اجرا است که از طریق تعامل با نهادهای پولی و بانکی محقق خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر ، محسن صالحی‌نیا با اشاره به دستاوردهای صنعت خودرو در تعمیق و گسترش ساخت داخل قطعات، تامین نقدینگی برای تزریق به موقع به زنجیره تامین و قطعه‌سازان و اجرای طرح‌های توسعه محصول و فناوری را ضرورتی کلیدی برشمرد.


وی افزود: با وجود متنوع بودن شیوه‌های تامین منابع مالی خودروسازان اما در نهایت سهم پشتیبانی نهادهای پولی و بانکی در این زمینه بسیار اثر‌گذار است که با مشارکت موثر این حوزه شاهد استمرار مثبت تولید خودرو، افزایش عرضه به مصرف‌کنندگان نهایی و منطقی شدن قیمت‌ها در بازار و کارخانه با هدف پاسداری از حقوق مشتریان و تولیدکنندگان خواهیم بود.


صالحی نیا، رفع کاستی‌های ناشی از زیان انباشته ایران خودرو و سایپا و حفظ روند صعودی تولید را مستلزم تعامل بیشتر صنعت و حوزه‌های مالی دانست و ادامه داد: طراحی و توسعه پلت‌فرم و مشترک‌ سازی حداکثری قطعات و تولید محصولات کم‌مصرف موتور و بهبود قوای محرکه ، مسیر مناسب کاهش هزینه‌های تولید بوده که در حال انجام است.