16:17 | پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
عرضه ۳۰ هزار محصول ناقص تا پایان سال/ مزایای طرح توسعه گمرک اختصاصی

1399/11/21 09:50

مدیرعامل ایران‌خودرو اعلام کرد :

عرضه ۳۰ هزار محصول ناقص تا پایان سال/ مزایای طرح توسعه گمرک اختصاصی

نماد برتر- مدیرعامل ایران‌خودرو با اشاره به مزایای بهره‌برداری از طرح توسعه گمرک اختصاصی این‌ شرکت از تکمیل، تجاری سازی و عرضه ۳۰ هزار خودرو تا پایان سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، فرشاد مقیمی در مراسم بهره‌برداری از طرح توسعه گمرک اختصاصی ایران‌خودرو درباره مزایای این طرح گفت: با بهره‌ برداری از این طرح و تسریع در روند ترخیص و ارسال قطعات در گام نخست،بیش از ۳۰ هزار دستگاه خودروی ناقص تکمیل، تجاری سازی و تا پایان سال وارد بازار خواهد شد.


وی افزود: تحقق بخشی از اهداف کاهش بهای تمام شده تولید و تسریع در تزریق قطعات به خطوط تولید از اهداف این طرح بوده است.حذف هزینه اجاره کانتینر و برخی هزینه‌های سربار مربوط به ترخیص کالاها و تجمیع امور گمرک در انبار اختصاصی ایران‌خودرو، بهای تمام شده تولید را کاهش می دهد که منافع آن نصیب همه ذینفعان خواهد شد.


مقیمی ادامه داد: ۸۹ درصد برنامه های تولید سال جاری  ۱۸ بهمن محقق شده و عبور از رکورد تولید دو سال گذشته ،تولید ۴۴۲ هزار دستگاه خودرو، افزایش ۹ درصدی تحویل خودرو در سال ۹۹ ،افزایش ۵۵ درصدی تولید در بخش خودروهای سنگین و تجاری پس از ۹ سال توقف از اقدامات اخیر بوده اند.