04:28 | پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
ایران تا چند ماه‌ آینده قطب واکسن جهان می‌شود / دو اصل خرید واکسن

1399/11/20 10:00

وزیر بهداشت:

ایران تا چند ماه‌ آینده قطب واکسن جهان می‌شود / دو اصل خرید واکسن

نماد برتر- وزیر بهداشت با اعلام اینکه ایران تا چند ماه‌ آینده با تکیه بر دانش بومی یکی از قطب‌های مهم جهان در واکسن‌سازی می شود از آغاز واکسیناسیون کادر درمانی و دو اصل خرید واکسن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر ، سعید نمکی در مراسم رونمایی از آزمایش بالینی واکسن کرونای موسسه سرم و واکسن‌سازی رازی ، درباره آخرین وضعیت تولید واکسن ایرانی گفت : 30 سال پیش انستیتو پاستور و رازی تنها تولید کننده واکسن در آسیا بودند و در آینده نزدیک با تکیه بر دانش بومی یکی از قطب‌های مهم جهان در واکسن‌سازی خواهند شد و بهترین واکسن‌های دنیا را خواهیم داشت.


وی افزود: گروه‌های مختلفی با پلتفرم‌های مختلف کار واکسن کرونا را شروع کردند و مجموعه برکت با موفقیت در حال ورود به مرحله دوم آزمایش بالینی است.


این مقام مسئول ادامه داد: سه شنبه هفته جاری واکسیناسیون اولین گروه هدف یعنی کادر درمان شاغل در آی‌سی‌یو آغاز و سپس بیماران خاص و سالمندان واکسینه خواهند شد.


نمکی گفت: دو اصل برای خرید واکسن رعایت شد. اول اینکه واکسن باید مرحله سوم آزمایش بالینی را گذرانده باشد و دوم حتما باید حداقل 5 یا 6 کشور معتبر آن را ثبت و تزریق را شروع کرده باشند.