03:06 | شنبه 11 فروردين 1403
Research Analysis Debriefing Day
انتقاد از عدم غربالگری سهامداران و معضل سینگال فروشی / معرفی نرم افزار جدید

1399/11/20 09:20

سرپرست امور اعضا شرکت بورس اعلام کرد:

انتقاد از عدم غربالگری سهامداران و معضل سینگال فروشی / معرفی نرم افزار جدید

نماد برتر- سرپرست امور اعضا شرکت بورس از عدم غربالگری سهامداران در شرکت های کارگزاری انتقاد کرد و گفت: برخی با گذراندن دوره تحلیل تکنیکال مقدماتی ، سینگال فروشی می کنند .

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، علی بهشتی روی در رونمایی از نرم افزار هوشمند رصد بازارسرمایه با انتقاد از عدم غربالگری سهامداران توسط شرکت های کارگزاری گفت: با آخرین تغییرات در دستور العمل معاملات برخط، غربالگری مشتریان فراموش شد. در حالی که صلاحیت دسترسی مشتریان به معاملات برخط باید بررسی شود. سازمان بورس سعی بر نظارت دارد اما با توجه به توسعه بازار، سیستم نظارت هم نیاز به بازنگری دارد و وجود سیستم نظارتی در کارگزاری ها لازم است.


وی افزود: متاسفانه یکی از معضلات کنونی بازار این است که برخی افراد با گذراندن دوره تحلیل تکنیکال مقدماتی ، خود را تحلیلگر دانسته و سینگال فروشی می کنند. در حالی که هر فرد باید شخصاً اقدام به تحلیل کرده و براساس گراها در فضای مجازی تصمیم نگیرد و فقط نهادهای دارای مجوز آموزش و خدمات رسانی را دنبال کنند.


معرفی نرم افزار



بهادر شمس مدیرعامل کارگزاری آرمان تدبیر نقش جهان با اشاره به بزرگ شدن بازارسرمایه و لزوم ارتقای ابزارهای مالی گفت: امکانات زیادی در بازار برای تحلیل وجود دارد هر چند هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم. برخی از متغیرهای بورس ایران در هیچ جای دنیا دیده نمی شود حتی تحلیل تکنیکال مرسوم در دنیا با الگویی که در ایران بکار برده می شود، تفاوت دارد.


وی افزود: سال 96 برای فراهم کردن امکانات لازم مشتریان کارگزاری فعالیتی آغاز شد که این فعالیت می تواند به عنوان دستیار هوشمند برای فردی که می خواهد در بازارسرمایه فعالیت کند عمل کرده و جریان های پولی، مبادلات بین حقیقی ها و حقوقی ها و نظایر آن را رصد کند.


مهرداد باقری تحلیلگر این کارگزاری هم با معرفی "متاویو" گفت: این نرم افزار جامع، کارآمد و آنلاین به منظور جمع آوری و تجزیه تحلیل اطلاعات بازار سرمایه طراحی شده و باتوجه به گستردگی اطلاعات و انواع گزارش مفید دیده شده، تمام اشخاص حقیقی و حقوقی مخاطبان محسوب می شوند.


این نرم افزار از چهار بخش اصلی الگوریتم های معاملاتی، رصد جریان نقدینگی، گزارش های بازار و ابزارهای مورد نیاز ، تشکیل شده و کاربران می توانند تمام استراتژی های معاملاتی را که قاعدتاً براساس تجربه و مهارت به آن رسیده اند را در الگوریتم های معاملاتی به شکل هوشمند پیاده سازی و بازار را رصد کنند. در این بخش یک موتور بک تست هم در نظر گرفته شده تا در نهایت الگوریتم های طراحی شده بر روی سابقه قیمتی نمادها صحت سنجی شود و با تکرار آن در بازه های زمانی مدنظر به الگوریتم بهینه برسند.


در بخش رصد جریان نقدینگی بازار، تمامی اطلاعات شامل ارزش معاملات حقیقی ها و حقوقی ها و انتقال مالکیت هاف میزان شدت و ضعف گردش پول بین صنایع و نمادها ، جو خرید و فروش بازار ، انواع اطلاعات مربوط به سرانه های خریداران و فروشندگان، انواع پردازش ها بر روی حجم معاملات بازار دسته بندی شده و در نهایت اطلاعات بسیار مفیدی در اختیار کاربران قرار می گیرد.


بخش مجموعه گزارش های بازار بیش از 50 نوع گزارش را در اختیار کاربر قرار می دهد تا کل بازار را براساس متغیرهای متنوع گزارش گیری کنند. در این بخش یک ابزار جامع درخصوص فیلترنویسی هم تعبیه شده به نحوی که در محیطی راحت بازار را بر اساس فیلترهای مدنظر بصورت آنلاین غربال کنند.


تمامی ابزارهای مورد نیاز در این نرم افزار برای تحلیلگران همانند چارت قیمتی نمادها، نقشه بازار و ... قرار گرفته و در دو نسخه دسک تاب و وب اپلیکیشن برای تمامی گوشی های هوشمند قابل پیاده سازی، نصب و اجرا است.