12:51 | شنبه 1 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
دارندگان سهام عدالت این هفته کارت اعتباری می گیرند / معادل ۶۰ درصد سهام

1399/11/12 12:10

مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی :

دارندگان سهام عدالت این هفته کارت اعتباری می گیرند / معادل ۶۰ درصد سهام

نماد برتر- مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی گفت: از این هفته به دارندگان سهام عدالت که روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کرده اند معادل ۶۰ درصد سهام با قیمت پایانی روز قبل، کارت اعتباری داده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، حسین فهیمی درباره نحوه پرداخت کارت‌های اعتباری سهام عدالت گفت: اقدامات لازم برای پرداخت کارت اعتباری صورت گرفته اما به دلیل برخی ایرادات بین بانک و سپرده گذاری مرکزی، اعلام عمومی نشد با رفع این مشکل از ابتدای هفته جاری دارندگان سهام عدالت می‌توانند به واسطه سهام عدالت، کارت اعتباری دریافت کنند.


وی ادامه داد: با 7 بانک تعامل صورت گرفت و بانک ملی پیشگام برای پرداخت کارت‌های اعتباری به پشتوانه سهام عدالت است. در ابتدا سهامداران روش غیرمستقیم سهام عدالت که در سامانه سجام ثبت نام کردند و احراز هویت شدند، درخواست بررسی دارایی را به سپرده گذاری ارسال و بعد از بررسی سپرده کذاری به بانک ارسال می‌کرد و در نهایت بانک، سقف تضمین را تعیین می‌کرد و دوباره به سپرده گذاری مرکزی ارسال می‌شد.


فهیمی افزود: کار‌های اداری بین سپرده گذاری و بانک‌ها بصورت دستی انجام می‌شد که تصمیم گرفتیم دارندگان سهام عدالت بتوانند با اپلیکیشن بانک ها، درخواست را ثبت کنند. دارندگان سهام عدالت که روش غیر مستقیم را انتخاب کردند باید در سامانه سجام ثبت نام کنند و احراز هویت شوند تا بتوانند 60 درصد سهام را دریافت کارت اعتباری کنند. زمانی که دارنده سهام عدالت درخواست می‌دهد، سپرده گذاری مرکزی قیمت پایانی روز قبل سهام را مبنا برای تضمین قرار می‌دهد.