22:54 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day
دولتمردان و نمایندگان مجلس حق دخالت در بورس و اعلام موضع ندارند

1399/11/11 12:27

عضو مجمع تشخیص مصلحت :

دولتمردان و نمایندگان مجلس حق دخالت در بورس و اعلام موضع ندارند

نماد برتر- عضو مجمع تشخیص مصلحت با اعلام اینکه سازمان بورس غیردولتی است از دخالت ها و مواضع دولتمردان و نمایندگان مجلس انتقاد کرد .

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر ، غلامرضا مصباحی مقدم با انتقاد از دخالت های دولت و مجلس در بازارسرمایه که منجر به افزایش بی اعتمادی ها به بورس و سقوط قیمت و زیان سنگین سهامداران شده  گفت: دولت، مجلس و یا هر قدرت دیگری، مجاز به دخالت در بورس نیستند. زیرا بورس، سازمانی غیردولتی است .


وی افزود: قانون‌گذاری حق قوه مقننه است اما این حق، مجوز ورود نمایندگان به حوزه اجرای قوانین را نمی‌دهد. قانون، حق نظارت نمایندگان بر بازار سرمایه را به طرح "سؤال" از وزیر اقتصاد، محدود کرده و نمایندگان مجاز نیستند برای نظارت مستقیم بر بورس وارد عمل شوند. چون هر دخالت، موضع‌ گیری‌ و سخنان غیرکارشناسی به زیان سهامداران است.


مصباحی مقدم ادامه داد: بورس در صورت استقلال ، بهترین مکان برای تأمین مالی و سرمایه‌گذاری خواهد بود. بنابراین سازمان بورس باید با اطلاع‌رسانی بروز و فرهنگ‌سازی مؤثر، مردم را آموزش دهد. زیرا در صورت اشراف مردم به ماهیت بازار و قوانین، تحت تأثیر دخالت های بدون توجیه و فاقد منشأ قانونی نخواهند بود.