11:08 | چهارشنبه 6 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day
احتمال خالی شدن حباب بورس نیویورک و کسری بودجه ۳۳ درصدی

1399/11/06 09:15

دومین بانک بزرگ آمریکا هشدار داد:

احتمال خالی شدن حباب بورس نیویورک و کسری بودجه ۳۳ درصدی

نماد برتر- تحلیل‌گران دومین بانک بزرگ آمریکا به سقوط احتمالی ارزش سهام بورس نیویورک در سال جاری میلادی و کسری بودجه ۳۳ درصدی هشدار دادند.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر به نقل از راشاتودی، تحلیل‌گران دومین بانک بزرگ آمریکا به رهبری مایکل هارنت با اشاره به رشد بی سابقه سهام بورس نیویورک اعلام کردند: رشد شدید و بی‌رویه سهام وال‌استریت پس از سقوطی که به واسطه همه گیری کرونا به وجود آمده بود، حبابی در قیمت‌ها ایجاد کرده که ترکیدن آن نزدیک است.


 


بر اساس این گزارش این تحلیل‌گران به اقدامات مالی فدرال‌رزرو و بسته‌های مالی بزرگی که برای کاهش تأثیرات مخرب بحران کرونا ارائه شد اشاره کرده‌اند. طبق پیش بینی، تراز مالی بانک مرکزی آمریکا (میزان اوراق قرضه نزد این بانک)  در سال جاری میلادی به رکورد بی‌سابقه ۴۲ درصد می رسد. در حالی که کسری بودجه بالغ بر ۳۳ درصد تولید ناخالص داخلی آن خواهد بود.


 


با ریاست‌جمهوری بایدن و امید به بسته بزرگ مالی ،شاخص‌های اصلی سهام آمریکا به رکوردهای تاریخی دست یافتند. بازارهای سهام آمریکا پس از اینکه در ماه مارس تحت فشار سنگین بحران کرونا با سقوطی تاریخی روبرو شدند روند صعودی را آغاز کرده و از آن پس ۸۰ درصد جهش کرده‌اند اما بانک آمریکایی تخمین زده در ۳ ماه اول سال جاری ، بازارهای سهام آمریکا با سقوطی سنگین روبرو شوند.


 


هفته گذشته هم گلدمن ساکس هم هشدار داد بازارهای سهام با ریسک رو به افزایش سقوط روبرو هستند .