16:21 | پنجشنبه 9 فروردين 1403
Research Analysis Debriefing Day
افت آهنگ رشد اقتصادی اتحادیه اروپا

1399/11/04 16:06

افت آهنگ رشد اقتصادی اتحادیه اروپا

نماد برتر- فعایت‌های تجاری در منطقه یورو در حالی در ماه ژانویه به پایین‌ترین سطح ۲ ماهه رسید که محدودیت‌های قرنطینه‌ای جدیدی برای مقابله با گونه جدید کرونا به اقتصاد این منطقه فشار وارد کرد.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، و به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، فعایت‌های تجاری در منطقه یورو در حالی در ماه ژانویه به پایین‌ترین سطح ۲ ماهه رسید که محدودیت‌های قرنطینه‌ای جدیدی برای مقابله با گونه جدید کرونا به اقتصاد این منطقه فشار وارد کرد.


 


در حال حاضر با گسترش گونه جدید ویروس کرونا در اتحادیه اروپا تعداد مبتلایان جدید روزانه به ویروس کرونا در منطقه یورو رو به افزایش است.


 


شاخص مدیران خرید شرکت‌های تولیدی و خدماتی (پی‌ام‌آی) مؤسسه مارکیت برای منطقه اروپا در ماه ژانویه به ۴۷.۵ واحد افت کرد. این در حالی است که این شاخص در ماه دسامبر ۴۹.۱ واحد را به ثبت رسانده بود.


 


رقم پایین‌تر از ۵۰ نشان‌دهنده افت فعالیت‌های اقتصادی است و هر چه این رقم با ۵۰ بیشتر فاصله داشته باشد شدت این افت بیشتر خواهد بود.


 


کریس ویلیامسون، اقتصاددان ارشد آی‌اچ‌اس مارکیت می‌گوید: با توجه به گونه جدید کرونا به نظر می‌رسد هر روز احتمال رکود ثانویه اقتصاد اروپا افزایش می‌یابد. افزایش محدودیت‌های قرنطینه‌ای در ماه ژانویه سرعت افت فعالیت‌های تجاری را بیشتر کرده است.