09:51 | دوشنبه 11 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day
«کچاد» و تحقق 1703 ریال سود

1399/10/28 09:35

عیار چادرملو بالا رفت؛

«کچاد» و تحقق 1703 ریال سود

نماد برتر- سه فصل از سال 99 برای «کچاد» با رشد 177 درصدی سودسازی به پایان رسید و نوید پایان سال خوشی را به سهامداران می‌دهد.


به گزارش نماد برترشرکت صنعتی و معدنی چادرملو صورت‌های مالی دوره 9 ماهه منتهی به آذر را با ثبت رشد 177 درصدی سودآوری منتشر کرد. بر این اساس، بالغ بر 94 هزار و 529 میلیارد ریال معادل 1703 ریال به ازای هر سهم با سرمایه جدید، سود شناسایی شد.



 



این رشد تماما ناشی از افزایش 124 درصدی درآمدهای عملیاتی است که علاوه بر بهبود نرخ‌ها، شاهد افزایش مقداری فروش نیز هستیم.





مقدار فروش با رشد 40 درصدی به 9.2 میلیون تن رسیده و پیش بینی می‌شود در سه ماهه پایانی سال نیز 2.7 میلیون تن دیگر نیز فروش انجام شود. به این ترتیب، مبلغ فروش کل سال 1399 در حدود 192 هزار میلیارد ریال وارد شود که تقریبا دو برابر فروش کل سال 1398 است.



در سال ۱۳۹۹ شرکت برنامه تولید ۱۰.5 میلیون تن کنسانتره تر، ۲۴۰ هزار تن سنگ آهن دانه بندی، ۳ میلیون تن گندله، ۱.5 میلیون تن آهن اسفنجی و ۱ میلیون تن شمش فولاد را پیش بینی کرده است.



همچنین برنامه فروش ۷ میلیون تن کنسانتره تر، ۵۲۰ هزار تن سنگ آهن دانه بندی، ۱.4 میلیون تن گندله، ۳۴۵ هزار تن آهن اسفنجی و ۱ میلیون تن شمش فولاد (مشتمل بر صادرات ۶۰۰ هزار تن) را هدفگذاری کرده است.



مهمترین برنامه «کچاد»، بهره برداری از معدن D۱۹، برنامه احداث یک واحد نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در جوار نیروگاه سیکل ترکیبی، طرح احداث کارخانه گندله سازی شماره ۲ با ظرفیت ۵ میلیون تن در سال و طرح احداث کارخانه تولید فرو آلیاژها با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن در سال، است.



شایان ذکر است که افزایش سرمایه از مبلغ ۵۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به ۶۷ هزار میلیارد در اختیار هیات مدیره قرار دارد اما؛ با توجه به هماهنگی با سهامداران عمده، «کچاد» برنامه افزایش سرمایه تا مبلغ ۱۰۰ هزار میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران را در دستور کار قرار داده است.