03:59 | پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
شیرین کامی‌«غمینو» بیشتر شد

1399/10/27 11:00

مینو و سود 597 ریالی؛

شیرین کامی‌«غمینو» بیشتر شد

نماد برتر- «غمینو» در طی 9 ماه اخیر توانسته بیش از کل سال قبل درآمدزایی و سودسازی داشته باشد و با تکمیل طرح توسعه، سال‌های آتی نیز این روند ادامه خواهد داشت.


به گزارش نماد برترعلمکرد شرکت صنایع غذایی مینو شرق (غمینو) در دوره 9 ماهه منتهی به آذر 1399 منتج به کسب سود هر سهم 597 ریالی شد که نسبت به مدت مشابه سال 1398 رشد 75 درصدی را حکایت می‌کند.





علت اصلی رشد سودآوری، ثبت درآمد یک هزار و 408 میلیارد ریالی از محل فروش محصولات است که این رقم از کل درآمدهای عملیاتی سال قبل بیشتر است.



مقدار فروش محصولات در دوره یاد شده 1.5 میلیون کیلوگرم رشد نشان می‌دهد و بیش از آن، افزایش نرخ‌های فروش عامل اصلی بهبود مبلغ فروش بوده است.



مهمترین و پردرآمدترین محصول «غمینو» بیسکوئیت است که به طور متوسط در سال 1398 به نرخ 95 هزار ریال فروخته می‌شد و اکنون، طی دوره جاری به نرخ 116 هزار ریال رسیده است.



نکته جالب توجه این است که میزان صادرات شرکت افزایش یافته و طی دوره 9 ماهه سال جاری 2.8 میلیون کیلوگرم صادرات داشته؛ در حالی که این رقم در کل سال مالی قبل 1.8 میلیون کیلوگرم بود.



«غمینو» در جهت افزایش ظرفیت تولید، طرح توسعه خط بیسکوئیت راه انداخت که تاکنون 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برآورد شده تا پایان خرداد ماه سال 1400 به بهره‌برداری برسد. شرکت در نظر دارد هزینه خط بیسکویت به ارزش ۹۸۲ هزار یورو به انضمام هزینه‌های جانبی به مبلغ ۴۶۳ میلیارد ریال را از محل آورده نقدی سهامداران و سود انباشته در قالب افزایش سرمایه تأمین کند که مراحل آن در حال انجام است.



بنابراین، با تکمیل این طرح، روند صعودی سودآوری این شرکت در سال‌های آتی نیز ادامه خواهد یافت و می‌تواند یک سرمایه‌گذاری مطمئن در بازه زمانی میان مدت و بلندمدت باشد.