09:11 | جمعه 10 فروردين 1403
Research Analysis Debriefing Day
تایید آغاز فعالیت ایران در تولید سوخت اورانیوم فلزی

1399/10/25 20:10

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد:

تایید آغاز فعالیت ایران در تولید سوخت اورانیوم فلزی

نماد برتر- آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ، آغاز فعالیت ایران برای تولید سوخت اورانیوم فلزی در راکتور تحقیقاتی تهران را تایید کرد.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، رویترز با اشاره به دستیابی به اسنادی تازه اعلام کرد رافائل گروسی مدیر کل آژانس اتمی به کشورهای عضو گزارشی درباره تحولات اخیر مربوط به برنامه‌های ایران در انجام فعالیت‌های تحقیق و توسعه بر روی تولید اورانیوم فلزی به عنوان بخشی از هدف طراحی نوع پیشرفته سوخت راکتور تحقیقاتی تهران، داده است .


 


طبق این گزارش ، ایران برنامه‌های تولید اورانیوم فلزی از اورانیوم طبیعی و سپس تولید اورانیوم فلزی با غنای ۲۰ درصد به عنوان سوخت برای راکتور تحقیقاتی تهران را نشان داده و هیچ محدودیتی برای فعالیت‌های تحقیق و توسعه هم نیست . تغییرات و نصب تجهیزات مربوطه برای فعالیت‌های تحقیق و توسعه‌ای مذکور هم‌اکنون آغاز شده است.


 


در این میان کاظم غریب آبادی نماینده ایران در آژانس از آغاز فعالیت تحقیق و توسعه طراحی سوخت جدید راکتور تهران خبر داد و گفت: تمامی این مراحل به اطلاع آژانس رسیده و می رسد ‌و بازرسان نیز سه روز قبل از کارخانه تولید صفحه سوخت بازدید کردند.


 


وی ادامه داد: این فعالیت در سه مرحله انجام می شود و در مرحله اول ، اورانیوم فلزی با استفاده از اورانیوم طبیعی تولید می شود.