16:14 | جمعه 7 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
ثبت اختیاری چک از امروز در سامانه صیاد اپلیکیشن ۷۲۴ آغاز شد

1399/10/21 20:03

با تایید بانک مرکزی:

ثبت اختیاری چک از امروز در سامانه صیاد اپلیکیشن ۷۲۴ آغاز شد

نماد برتر- اپلیکیشن ۷۲۴ از محصولات شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش با اجرای آزمایشی طرح ثبت چک در سامانه صیاد از امروز به شهروندان فرصت تجربه و یادگیری این سامانه را می دهد.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، با اجرای طرح داوطلبانه ثبت اطلاعات چک در سامانه صیاد از امروز صادرکنندگان و دریافت‌کنندگان بصورت اختیاری می‌توانند فرایندهای استعلام و ثبت، تائید و انتقال چک را از طریق اپلیکیشن‌های پرداختی مورد تایید بانک مرکزی انجام دهند.


 


کاربران اپلیکیشن 724 هم از امروز می‌توانند به سادگی و با استفاده از گزینه "سامانه صیاد" در این برنامه، اطلاعات مربوط به چک خود یا چک های وصولی را وارد کنند و اطلاعات مورد نظر را دریافت کنند. از این پس طبق طرح آزمایشی بانک مرکزی و تغییرات قانون چک، ثبت اطلاعات مربوط به چک صادره و استعلام وضعیت آن در سامانه صیاد انجام می‌شود. این طرح از امروز بصورت آزمایشی و اختیاری آغاز بکار کرده و به زودی بصورت الزامی در چرخه بانکی اجرا می‌شود.


 


بانک مرکزی در آخرین اطلاعیه به شهروندان توصیه کرده از اپلیکیشن‌های مورد تایید شرکت شبکه الکترونیک پرداخت کارت ( شاپرک) استفاده کنند. در این فهرست، اپلیکیشن 724 از معتبرترین اپلیکیشن‌های پرداختی معتبر معرفی شده است.


 


البته ثبت، تائید و انتقال چک در سامانه صیاد تا اطلاع ثانوی داوطلبانه است و روند مراودات مالی و بانکی تمام چک‌ها طبق روال سابق بدون نیاز به ثبت در سامانه، در شبکه بانکی صورت می‌گیرد. با توجه به اختیاری بودن این فرایند، انتقال چک طبق روال سابق از طریق پشت‌نویسی با ذکر هویت گیرنده جدید (شامل نام و نام خانوادگی/نام شرکت و شماره/شناسه ملی) معتبر است.


 


راه‌اندازی گزینه سامانه صیاد در اپلیکیشن‌های پرداختی به تمامی صادرکنندگان چک این امکان را می‌دهد اطلاعات چک‌هایی که قصد صدور را دارند در سامانه صیاد ثبت کنند. در همین زمینه دریافت‌کننده چک نیز در صورت ثبت چک از سوی صادرکننده می‌‎تواند استعلام چک ثبت‌شده به نفع را از طریق همان اپلیکیشن پرداختی بگیرد و پس از مطمئن شدن از تطبیق اطلاعات قید شده در چک کاغذی، اطلاعات چک را تائید یا رد کند.


 


کاربر اپلیکیشن 724، اگر صادرکننده چک باشد می‌تواند با در اختیار داشتن یکی از کارت‌های بانکی صادرشده از سوی بانکی که دسته‌چک را صادر کرده و با استفاده از سیم‌کارت متعلق به خود از طریق اپلیکیشن با واردکردن اطلاعات شناسه صیادی ۱۶ رقمی نوشته شده در کاغذ چکی که قصد صدور آن را دارد، گزینه ثبت چک را انتخاب کند و اطلاعات چک صادره را (شامل تاریخ، مبلغ و مشخصات ذی‌نفع) وارد کند.


 


همچنین گیرنده چک هم با استفاده از هریک از کارت‌های بانکی و سیم‌کارت متعلق می تواند از طریق اپلیکیشن با واردکردن اطلاعات شناسه صیادی ۱۶ رقمی در برگه چک دریافتی، گزینه تائید چک را انتخاب کند و پس از تطبیق اطلاعات چک ثبت‌شده به نام با اطلاعات برگه چک تائید و یا عدم تائید را اعلام کند. بنابراین پس از تائید چک، گیرنده می‌تواند چک ثبت‌شده را به فرد جدید منتقل کند.


 


بنابراین گزارش، اپلیکیشن ۷۲۴ از محصولات شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش، اپلیکیشن پرداختی امن است که با اجرای آزمایشی طرح ثبت چک در سامانه صیاد به شهروندان فرصت تجربه و یادگیری این سامانه را می دهد و کاربران 724 این امکان را دارند که بصورت رایگان و در تمام 24 ساعت شبانه روز از خدمات بهره‌مند شوند.


 


خرید شارژ، خرید بسته‌‌های اینترنتی، کارت به کارت، پرداخت قبض، پرداخت از طریق QR و کیف پول الکترونیکی تنها بخشی از ویژگی‌های 724 است و شما برای تراکنش‌ها در 724 نه تنها امتیاز دریافت می‌کنید بلکه بعد از هر تراکنش می‌توانید با چرخاندن گردونه شانس، هزاران جایزه ببرید! همه اینها فقط بخشی از  امکانات و ویژگی‌های اپلیکیشن ۷۲۴ است که به سادگی خیال شما را از همه خدمات پرداختی راحت می‌کند.