10:57 | پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
درخواست دبیر انجمن قطعه سازان از ایران خودرو برای ادامه تامین قطعات

1399/10/20 10:05

درخواست دبیر انجمن قطعه سازان از ایران خودرو برای ادامه تامین قطعات

نماد برتر- دبیر انجمن قطعه سازان با اشاره به عدم تحقق اصلاح شیوه قیمت‌گذاری خودرو از مدیرعامل ایران خودرو خواست با اقدام عاجل در تعدیل قیمت ها و پرداخت مطالبات، ادامه تامین قطعات را امکان پذیر کند.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، آرش محبی نژاد با ارسال نامه‌ای به فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو در خصوص عدم امکان ادامه روند تامین قطعه با شرایط فعلی اعلام کرد: آن مجموعه های معظم طی چند ماه اخیر با وعده دادن اصلاح قیمت و تامین نقدینگی و تسویه مطالبات معوق قطعه‌سازان، زنجیره تامین و تشویق و به نوعی وادار به تولید و ارسال قطعه بدون تسویه مطالبات معوق با تعدیل ها کرده و همواره تصویب بسته جهش تولید بخصوص تغییر شیوه قیمت گذاری خودرو و اصلاح ساختار مالی خودروساز در راستای امکان عمل به تعهدات، مستمسک ایجاد امید و انگیزه در زنجیره تامین بوده است.


 


اخبار واصله اخیر به رغم گذشت زمان قابل توجه بدون هیچ گونه دستاورد مثبتی در خصوص تحقق وعده‌ها و اصلاح شیوه قیمت‌گذاری خودرو و تصویب بسته جهش تولید، موجی از ناامیدی در قطعه سازی و ناتوانی در ادامه تامین قطعه ایجاد کرده که حرکت قابل ستایش خانواده صنعت خودرو در افزایش روند تولید و داخلی سازی را در ایام پایانی سال با مخاطره جدی روبرو خواهد کرد.


 


چنانچه اقدام عاجل و موثر در تعدیل قیمت ها و پرداخت مطالبات معوق قطعه‌سازان صورت نپذیرد، ادامه تامین حتی با وعده و وعید هم امکان پذیر نخواهد بود. خواهشمند است مقرر فرمایید چاره‌اندیشی اساسی صورت پذیرد.