13:04 | چهارشنبه 6 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day
گزارش بورس تهران از بازدهی ۲۷۰ درصدی و افزایش شاخص ۳۰ شرکت بزرگ

1399/10/20 08:29

طی سال ۲۰۲۰ ثبت شد:

گزارش بورس تهران از بازدهی ۲۷۰ درصدی و افزایش شاخص ۳۰ شرکت بزرگ

نماد برتر- بورس تهران با انتشار گزارش عملکرد سال ۲۰۲۰ از کسب بازدهی بیش از ۲۷۰ درصدی و افزایش ۳۴۴ درصدی شاخص ۳۰ شرکت بزرگ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، بورس تهران با انتشار گزارش عملکرد سال ۲۰۲۰ اعلام کرد: علی رغم نوسانات شدید حاصل از همه گیری ویروس کرونا از ابتدای سال ۲۰۱۹ و عملکرد پر افت و خیز بورس‌ های جهان، شاخص اصلی بورس تهران در انتهای سال در نزدیکی یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد به ایستگاه پایانی رسید و بیش از ۲۷۰ درصد بازده بدست آورد.


 


سایر شاخص های بورس تهران هم فعالیت سالانه را با رشدی قابل توجه به پایان رساندند به طوری که شاخص های ارزش هم وزن و ۳۰ شرکت بزرگ با ۲۸۶ و ۳۴۴ درصد افزایش این دوره یک ساله را به پایان رساندند.


 


کل ارزش معاملات انواع ابزارهای بورس با ۶۴۰ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۱۹ به رقم بی سابقه ۲.۴ هزار تریلیون تومان بالغ شد. در مجموع ۲۲۰۰ میلیارد انواع اوراق بهادار، قراردادهای مشتق و واحدهای صندوق در سال گذشته در بورس تهران معامله شد.


 


طی سال گذشته ۱۲ عرضه اولیه انجام شد که مجموعا بیش از ۱۳.۶ تریلیون تومان از منابع سرمایه گذاران را به بنگاه های پذیرش شده در بورس تهران انتقال داد. میزان شناور آزاد سهام عرضه شده بطور متوسط حدود ۱۲ درصد محاسبه شده است.


 


شرکت های بورس تهران در سال ۲۰۲۰ از طریق آورده های نقدی، سودهای انباشته، ذخایر و تجدید ارزیابی دارایی ها ۱۵۹.۳ تریلیون تومان افزایش سرمایه دادند.