06:19 | پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
نرخ عوارض خروج از کشور در سال آینده ۴٠٠ هزار تومان شد

1399/10/19 17:13

نماینده مجلس:

نرخ عوارض خروج از کشور در سال آینده ۴٠٠ هزار تومان شد

نماد برتر- سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ١۴٠٠ از عوارض ۴۰۰ هزار تومانی خروج از کشور در سال آینده و تعرفه واگذاری ۲۰۰ و ۳۰۰ هزار تومانی خودروها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، رحیم زارع درباره برخی مصوبات اخیرکمیسیون تلفیق بودجه 1400 گفت: بر اساس این مصوبات،عوارض هوایی خروج از کشور برای مسافران در سال آینده 400 هزار تومان تعیین شده است.


 


وی افزود: همچنین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح می‌تواند با استفاده از وجوه ارزی حاصل از دعاوی مطروحه پذیرفته شده در محاکم بین‌المللی، نسبت به تسویه دیون و تامین تجهیزات این وزارتخانه تا سقف 20 هزار میلیارد تومان اقدام کند.


 


این نماینده مجلس ادامه داد: به قوه قضاییه اجازه داده شد نسبت به فروش اموال و املاک مازاد و فرسوده تا سقف دو هزار میلیارد تومان اقدام و پس از واریز آن به خزانه، درآمد حاصل از فروش را صرف خرید، احداث، تکمیل و تجهیز ساختمان‌های این قوه کند.


 


زارع افزود گفت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه، تعرفه واگذاری و تعویض پلاک خودرو برای خودروهای با قیمت 200 و 200 میلیون به بالا، 200 و 300 هزار تومان تعیین شد که صددرصد مابه‌التفاوت درآمد حاصله به نیروی انتظامی اختصاص می‌یابد. همچنین تعیین قیمت خودرو برمبنای فهرست بهای اعلامی سازمان امور مالیاتی است.