14:22 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
کمیسیون برجام باید از ایران سپاسگذار باشد / شرط تجدید نظر در غنی سازی

1399/10/16 11:36

معاون سیاسی وزیر خارجه:

کمیسیون برجام باید از ایران سپاسگذار باشد / شرط تجدید نظر در غنی سازی

نماد برتر- معاون سیاسی وزیر خارجه با اعلام اینکه سلاح هسته‌ای هیچ جایی در برنامه دفاعی ایران ندارد از تجدید نظر درباره غنی سازی اورانیوم در صورت لغو تحریم ها و پایبندی آمریکا و اروپا به برجام خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، عباس عراقچی درباره افزایش غنی سازی اورانیوم در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: کاربرد غنی سازی ۲۰ درصد برای سوخت راکتور تهران است که تا سال ۸۸ سوخت آن همواره از خارج وارد می شد.وقتی آمریکا از برجام‌ خارج شد و در زمینه رفع تحریم‌ها منافع ایران به صفر رسید، تعهدات را به شکلی که امکان بازگشت وجود داشته باشد کاهش دادیم.


 


وی افزود: سلاح هسته‌ای هیچ جایی در برنامه دفاعی ایران ندارد. برجام‌ پابرجا است و اگر طرف مقابل به تعهدات عمل کند در غنی سازی تجدیدنظر خواهیم کرد.


 


این معاون ادامه داد: بر اساس بیانیه اخیر کمیسیون مشترک برجام ، رفع تحریم‌ها پایه اجتناب ناپذیر توافق است. آنها باید سپاسگذار ایران باشند که برجام را با توجه به عدم اجرای تعهدات از سوی آنها و خروج آمریکا حفظ کرده و آغاز تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد عکس العملی به عدم اجرای تعهدات آنها بوده است.


 


عراقچی گفت: اجرای غنی سازی طبق قانون مجلس است و اروپایی‌ها که ادعای دموکراسی دارند حق ندارند ایرادی وارد کنند. راه حفظ برجام فشار به ایران نیست بلکه اجرای تعهدات‌ شامل لغو تحریم‌ها است.