04:31 | شنبه 5 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day
درآمد ۱۱۳ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات بر ارزش افزوده در سال ١۴٠٠

1399/10/15 07:45

کمیسیون تلفیق بودجه مجلس تصویب کرد:

درآمد ۱۱۳ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات بر ارزش افزوده در سال ١۴٠٠

نماد برتر- طبق اعلام سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ درآمد دولت از محل مالیات بر ارزش افزوده سال آینده ۱۱۳ هزار میلیارد تومان تعیین شد.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، رحیم زارع درباره اصلاح درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده گفت: کمیسیون تلفیق بودجه در مصوبه امروز مجلس اصلاح درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده را مصوب کرد تا درآمد دولت از این محل از ۸۱ به ۱۱۳ هزار میلیارد تومان افزایش یابد که بدون افزایش نرخ خواهد بود.


 


وی افزود: همچنین معافیت مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد (و نه مناطق ویژه) حذف شد که عمدتا به واردات و کارهای دلالی، واسطه‌ای و خدماتی بر می‌گردد.


 


این نماینده مجلس ادامه داد: در راستای جلوگیری از خام‌فروشی و حمایت از تولید داخل مقرر شد درآمدهای حاصل از صادرات مواد معدنی فلزی، غیرفلزی، نفت، گاز ،پتروشیمی و نیمه خام مشمول مالیات شوند. البته صادرات مشمول بر مالیات بر عوارض نیست ولی مقرر شد مواد خام و نیمه خام در این حوزه‌ها شامل مالیات شوند.


 


زارع گفت: در خصوص مالیات بر خانه‌ها و خودروهای لوکس هم کمیته‌ای جداگانه در حال بررسی این موضوع است که پس از جمع بندی و تصویب، نتیجه آن اعلام خواهد شد. پیش بینی می‌شود بررسی درآمدها و هزینه‌ها در این کمیسیون دو هفته به طول بینجامد البته تمامی مصوبات برای لازم‌الاجرا شدن نیازمند رای مجلس خواهد بود.