14:59 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
احتمالی از پیامدهای افزایش اورانیوم غنی‌سازی شده توسط ایران

1399/10/15 00:03

احتمالی از پیامدهای افزایش اورانیوم غنی‌سازی شده توسط ایران

نماد برتر- نیویورک تایمز پیامدهای افزایش اورانیوم غنی‌شده توسط ایران را بررسی و احتمال داد این اقدام منجر به رفتار نظامی ترامپ شود .

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد: تهران به بازرسان بین‌المللی اخطار داده در تلاش برای افزایش بی‌سابقه درصد غنی سازی اورانیوم در سایت فردو است. این اقدام باعث می شود ترامپ برنامه بمباران تاسیسات اتمی ایران را اجرایی کند.


 


براساس این گزارش، مشخص نیست آیا تصمیم ایران برای غنی‌سازی پاسخی به ترور محسن فخری‌زاده بوده یا خیر. البته مقامات ایرانی قول داده‌اند انتقام قتل وی را بگیرند.


 


اورانیوم غنی شده در سطحی که ایران اعلام کرده این توانایی را می‌دهد که ظرف شش ماه کل موجودی را به سطح بمب نزدیک کند و همه این موارد ممکن است تحریک کننده ترامپ برای حمله علیه ایران باشد. چرا که سه هفته پیش پس از خبر پیشرفت‌های ناچیز در اندازه ذخایر هسته‌ای ایران از مشاوران درباره گزینه‌های نظامی برای جلوگیری از تولید سوخت نظرخواهی کرد.


 


طرح افزایش سطح غنی‌سازی از سوی ایران با بیانیه‌های تهدید متقابل میان مقامات ایرانی و آمریکایی در آستانه سالگرد ترور قاسم سلیمانی در عراق همزمان شده اما ممکن است هدف اصلی وادار کردن بایدن برای بازگشت سریع به برجام باشد. در حالی که تحریک‌های منطقه‌ای، افزایش اورانیوم و درگیری میان ایران و آمریکا این اقدام را دشوار خواهد کرد.