13:44 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
سود «غاذر» 2 برابر شد

1399/10/13 10:00

کتلت فروش بازار، در فکر هلدینگ شدن؛

سود «غاذر» 2 برابر شد

نماد برتر- «غاذر» در دوران کرونا توانسته فروش و سودآوری خود را افزایش دهد و شرایط را به قدری مهیا ببیند که برنامه هلدینگ شدن را در سر بپروراند.


به گزارش نماد برترصورت‌های مالی دوره 9 ماهه منتهی به آذر ماه شرکت شرکت کشت و صنعت پیاذر نشان می دهد که به ازای هر سهم 1241 ریال سود محقق شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیانگر رشد 101 درصدی است.





این رشد دو برابری در سودآوری مدیون افزایش 57 درصدی درآمدهای عملیاتی است. بهبود فروش شرکت دو سویه بوده و توانسته در دوران کرونا بر مقدار فروش خود به میزان 13 درصد بیافزاید و افزایش نرخ‌های فروش نیز امری طبیعی و قابل پیش بینی است و جزو جدانشدنی شرکت‌های تولیدی است.



«غاذر» پیش بینی کرده در فصل پایانی سال 1399 به درآمد 102 میلیارد ریالی دست یابد و جمع کل درآمدهای عملیاتی سال خود را به رقم 442 میلیارد ریال برساند و از فروش کل 308 میلیارد ریالی سال 1398، حدود 44 درصد پا را فراتر بگذارد.



در مسیر رشد فروش خود، برنامه‌هایی نظیر راه‌اندازی تولید در شرکت طاق کسری آذربایجان و انجام زنجیره تولید به صورت مستمر در آن و تولید انواع مربا، کنسروهای غیرگوشتی و ترشیجات جهت افزایش تنوع محصولات را دستور کار خود دارد. سرمایه گذاری مورد نیاز برای این تغییرات به میزان ۹۵ درصد انجام گرفته و با تغییرات جزئی و تکمیل آنها به بهره‌برادری کامل خواهد رسید.



همچنین، راه‌اندازی پخش مویرگی در تهران، جابجایی سرمایه‌گذاری‌ها و تامین مالی سرمایه‌گذاری‌های جدید از طریق عواید حاصل از واگذاری برخی سرمایهگذاری‌های موجود در راستای دستیابی به صنایع دارای مزیت نسبی، از دیگر برنامه‌های «غاذر» محسوب می شود.



شایان ذکر است که مدیریت شرکت در نظر دارد جهت رسیدن به اهداف توسعه‌ای، شرکت را به هلدینگ غذایی مبدل کند.