04:37 | دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
معاملات مشکوک پتروشیمی و سهم تازه وارد، ۴ بیمه و سرمایه گذاری + ۹ نماد

1399/10/12 12:44

در روز افت ۱۳ هزار و ۸۵۷ واحدی شاخص رخ داد:

معاملات مشکوک پتروشیمی و سهم تازه وارد، ۴ بیمه و سرمایه گذاری + ۹ نماد

نماد برتر- در روز افت ۱۳ هزار و ۸۵۷ واحدی شاخص، پتروشیمی و سهم تازه وارد، دو شرکت بیمه و دو سرمایه گذاری به همراه ۹ نماد دیگر ، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، در جریان معاملات آخرین روز کاری این هفته، بازار متعادل و منفی و فشار عرضه در نمادهای بزرگ آغاز به کار کرد به طوری که سهم های کوچک هم با فشار فروش روبرو در نهایت نماگر بازار با افت 13 هزار و 857 واحدی و از دست دادن کانال یک میلیون و 400 هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.


 


به این ترتیب، بیش از 13 و 6 هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات به ایران خودرو، سایپا، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، بانک پارسیان به همراه لیزینگ پارسیان با داد و ستد بیش از 908، 725، 364، 292 و 260 میلیون سهمی تعلق گرفت.


 


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد 15 شرکت با داد و ستد 21 تا پنج برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


 


در صدر این فهرست، شرکت درخشان تهران حاضر در بازار دوم معاملات بورس با افت اندک قیمت سهام، شاهد داد و ستد 5.4 میلیون سهمی شد.


 


در ادامه هم شرکت های سرمایه گذاری توسعه آذربایجان، سیمان کارون، فروسیلیس، بیمه کوثر، ریخته گری تراکتورسازی ایران، لیزینگ پارسیان (سهم تازه وارد)، سرمایه گذاری معیار صنعت پارس، هتل پارسیان کوثر اصفهان، پتروشیمی ارومیه، معادن بافق، فولاد کاویان، بیمه سرمد، لعابیران و فارسیت اهواز مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.


 


حضور پتروشیمی ارومیه، سهم تازه وارد، دو شرکت بیمه، دو سرمایه گذاری به همراه 9 شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


 


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard365.com مراجعه کرد.