14:44 | جمعه 21 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
آمارهای مثبت از بزرگترین صنعت بورس/ پیش فروش ۳ ماهه و افزایش عرضه ها

1399/10/07 14:45

دبیر کل انجمن پتروشیمی اعلام کرد:

آمارهای مثبت از بزرگترین صنعت بورس/ پیش فروش ۳ ماهه و افزایش عرضه ها

نماد برتر- دبیر کل انجمن پتروشیمی با اعلام چند آمار مثبت از بزرگترین صنعت بورس از پیش فروش سه ماهه و افزایش عرضه ها در بورس کالا و فروش ۱۱۰ میلیارد دلاری طی ۷ سال اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، احمد مهدوی ابهری در نشست روز صنعت پتروشیمی گفت: مجموع درآمد ۷ ساله صنعت پتروشیمی ( از ۹۲ تا شهریور سال جاری ) و مربوط به صادرات و فروش داخلی، حدود ۱۱۰ میلیارد دلار بوده و ۷۵ درصد از ارز در نیما عرضه و ۲۵ درصد هم برای واردات تجهیزات تخصیص داده شد.


 


وی افزود: علی رغم تحریم ها، آمار صادرات با رشد ۸.۲ درصدی مواجه شده و با افزایش ۷۰۰ هزار تنی فروش داخلی ، بالغ بر ۶۵۰ میلیون دلار درآمد شناسایی شده است . علاوه بر این بسیاری از محصولات هم پیش فروش سه ماه شده است. در این میان ظرفیت ۶۸ میلیون تنی سال گذشته به ۸۵ میلیون تن رسیده و تا پایان سال آینده هم به ۱۰۰ میلیون تن خواهد رسید. همچنین طی سال جاری ۱۰ طرح پتروشیمی با ظرفیت ۱۷ میلیون تن و سال آینده ۱۲ طرح افتتاح می شود .


 


مهدوی ابهری ادامه داد: عرضه ۸ ماه گذشته محصولات پتروشیمی در بورس کالا نیز حدود ۲۵ درصد بیشتر و معامله پت (ماده اولیه تولید بطری‌های شفاف)، پلی پروپیلن و پی وی سی با رشد ۱۴ ،۷ و ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته همراه شده است.