19:55 | جمعه 7 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
فناوری های نوین تولید خودرو در صنعت خودرو با محصول جدید سایپا

1399/10/07 09:19

فناوری های نوین تولید خودرو در صنعت خودرو با محصول جدید سایپا

نماد برتر- سایپا با اشاره به تولید محصول جدید شاهین از چند هفته پیش از تعریف فرآیندها و فناوری های نوین تولید خودرو در صنعت خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، سایپا اعلام کرد از چند هفته پیش تولید شاهین را در کارخانه تهران آغاز کرده و به واسطه حضور این سدان جدید، فرآیندها و فناوری های جدیدی برای تولید خودرو در صنعت تعریف شده است. اکنون فرآیند بدنه‌سازی شاهین با ورق‌هایی انجام می شود که تا چندی پیش استفاده از این آلیاژها در صنعت خودرو مرسوم نبوده است.


 


حضور ورق های جدید برای تولید بدنه و سازه شاسی باعث شده فرآیند پِرِس‌کاری و اتصال اجزای بدنه در شاهین نسبت به سایر محصولات تولیدی ارتقا پیدا کند. با توجه به نوع آلیاژ استفاده شده در ورق‌های این خودرو، نقاط جوش شاهین متفاوت از سایر محصولات تولیدی در خودروسازان است.


 


همچنین زمان تولید یک بدنه و اتاق شاهین از مرحله پرس‌کاری تا اتصال اجزا توسط ربات‌ها و نیروی انسانی به دلیل ساختار متفاوت این خودرو بیشتر از سایر محصولات داخلی است بنابراین در امر کیفی نیز سازه شاهین بالاتر از رقبا قرار می‌گیرد. استفاده از فناوری تولید به‌روز و آلیاژهای جدید در شاهین باعث شده این محصول به عنوان ایمن ترین خودروی ملی شناخته شود و از سویی دیگر بتواند از آزمایش های تصادف ECE سربلند بیرون آید.


 


حضور شاهین در صنعت خودرو باعث شده پیشرفت مناسبی در فرآیند تولید پدید آید و سطح کیفیت تولید اتاق خودروها ارتقاء پیدا کند. امروز بدنه و اتاق سایپا شاهین به واسطه استفاده از ورق‌های آلیاژی متفاوت به باارزش‌ترین خودرو با بیشترین هزینه تولید در مرحله بدنه‌سازی تبدیل شده است.


 


شاهین به عنوان یک سدان مدرن کلاس C در بازار حضور دارد و توانسته استانداردهای 85گانه را با اعتبارنامه های ECE اخذ کند. این خودرو اولین محصول ملی به حساب می‌آید که پلتفرم آن توسط مهندسان ایرانی طراحی شده است.