14:50 | جمعه 28 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
سهام اپل با اعلام تولید خودروی برقی بدون راننده ۴ درصد بیشتر شد

1399/10/03 14:46

سهام اپل با اعلام تولید خودروی برقی بدون راننده ۴ درصد بیشتر شد

نماد برتر- سهام اپل با اعلام ورود به بازار خودرو برای ساخت وسیله نقلیه مسافربری دارای فناوری باتری منحصر به فرد با بیش از چهار درصد رشد به ۱۳۴ دلار رسید .

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر به نقل از راشاتودی، تلاش اپل برای ورود به بازار خودرو و ساخت وسیله نقلیه مسافربری که دارای فناوری باتری منحصر به فرد باشد، سهام این شرکت سازنده گوشی های آیفون را پس از بازگشایی بورس وال استریت با بیش از چهار درصد رشد به 134 دلار برای هر سهم معامله شد.


 


براساس این گزارش در صورت ادامه این روند صعودی تا پایان جلسه معاملاتی، ارزش روز بازار این شرکت می تواند حدود 60 میلیارد دلار جهش کند. علت اطمینان سرمایه گذاران به شرکت اپل تحت تأثیر پیشبرد برنامه ها برای تولید انبوه خودرو است.


 


در این گزارش اسمی از شرکت احتمالی مونتاژ خودرو و تأمین کنندگان ذکر نشده بود اما سهام دو شرکت Velodyne و Luminar هم رشد دو رقمی را در روز دوشنبه تجربه کردند. این شرکت ها سنسورهای لیدار تولید می کنند که به خودروهای خودران کمک می کند تا نمای سه بعدی از جاده بدست آورند.


 


بنابراین گزارش، خودروی برقی اپل که بخشی از پروژه موسوم به تیتان است دارای باتری جدیدی است که می تواند بطور قابل توجهی هزینه باتری ها را کاهش دهد و مسافت طی شده با یک شارژ خودرو را افزایش دهد. تولید این خودرو طی چهار سال به سرانجام می رسد اما طبق اعلام برخی از منابع، بیماری همه گیر کرونا ممکن است آن را به سال 2025 یا بعد از آن موکول کند.