11:12 | دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
مردمان تهران و ۱۴ استان از چهارشنبه منتظر بارش برف و باران چند روزه باشند

1399/10/01 14:10

سازمان هواشناسی:

مردمان تهران و ۱۴ استان از چهارشنبه منتظر بارش برف و باران چند روزه باشند

نماد برتر- سازمان هواشناسی از آغاز بارش برف و باران از چهارشنبه تا اوایل هفته آینده در تهران و ۱۴ استان و کاهش دما خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، سازمان هواشناسی اعلام کرد: طی امروز و فردا در اکثر مناطق، جو پایداری حاکم است و از فردا تا ظهر چهارشنبه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت غبار محلی و افزایش غلظت آلاینده‌ها پیش‌بینی می شود.


 


چهارشنبه با ورود سامانه بارشی از شمال غرب، مناطقی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب و به تدریج دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش برف و باران خواهند داشت. پنجشنبه با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر ، بارش در استان‌های ساحلی آغاز می‌شود و گستره فعالیت این سامانه کل نیمه غربی و شمال شرق را در بر می‌گیرد.


 


بارش ها در مناطق جنوبی خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و شمال خیلج‌فارس با رعدوبرق همراه خواهد بود. شدت بارش‌های پنجشنبه مربوط به استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس، شمال و غرب خوزستان، جنوب لرستان، جنوب و غرب اصفهان، گیلان، مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان، قزوین،‌البرز و تهران است.


 


روز جمعه به تدریج بارش در نوار غربی کاهش یافته و تمرکز بارش‌‌ها در استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال و شرق است و در گیلان، مازندران، گلستان و مناطقی از خرسان رضوی شدت خواهد داشت.


 


شنبه هفته آینده در برخی مناطق شرق و شمال شرق بارش پراکنده روی می‌دهد و سامانه بارشی به تدریج از سمت شرق خارج خواهد شد. همچنین روزهای جمعه تا یکشنبه آینده کاهش دما در نیمه شمالی پیش بینی شده است.