10:16 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
اپلیکیشن سهام عدالت همراه رونمایی شد / نحوه استفاده اشخاص حقیقی و حقوقی

1399/09/29 15:26

رئیس مرکز فناوری قوه قضائیه:

اپلیکیشن سهام عدالت همراه رونمایی شد / نحوه استفاده اشخاص حقیقی و حقوقی

نماد برتر- رئیس مرکز فناوری قوه قضائیه از راه اندازی اپلیکیشن عدالت همراه با هدف تسهیل دسترسی مردم به خدمات قضایی خبر داد و توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر ، عیسی زارع‌پور با اشاره به رونمایی از اپلیکیشن عدالت همراه گفت: در راستای تسهیل دسترسی مردم به خدمات قضایی از اپلیکیشن عدالت همراه رونمایی می‌شود که در دو نسخه اندروید و آی‌او اس از طریق درگاه ملی قوه قضاییه در اختیار عموم خواهد بود و در مرحله اول پنج خدمت از طریق آن ارائه می‌شود.


 


وی افزود: هفته گذشته درخواست اعاده دادرسی کیفری به‌صورت الکترونیک شد و افراد می‌توانند مستندات را با کیفیت مناسب ارسال کنند. این خدمت فعلا در تهران ارائه می‌شود و افراد در هرجا که باشند می‌توانند این اقدام را انجام ‌دهند.


 


این مقام مسئول ادامه داد: در حال فراهم کردن زیرساخت‌های ارائه خدمت امضای دیجیتال هستیم و تا دو هفته آینده احراز هویت را به شکل آنلاین و از طریق این اپلیکیشن خواهیم داشت که دیگر نیازی به مراجعه حضوری برای دریافت کد ثنا نیست.


 


زارع‌پور گفت: برای ورود به این درگاه نیاز به ارائه کد کاربری ثنا است و اگر فردی این کد را ندارد، باید به صورت حضوری به دفاتر خدمات قضایی مراجعه و کد را دریافت کند. اما تا سه هفته آینده و پس از راه‌اندازی سرویس احراز هویت آنلاین، ثبت‌نام ثنا به‌صورت غیرحضوری انجام خواهد شد و کاربر مشکلی برای ورود به این سامانه موبایلی نخواهد داشت.


 


براساس این گزارش، اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند، پس از ثبت‌نام در سامانه ثنا با دریافت این اپلیکیشن از درگاه ملی قوه قضاییه به نشانی eadle.ir و نصب آن ،اوراق قضایی را روی تلفن همراه مشاهده و دریافت کنند.


 


با احراز هویت از طریق ثنا، امکان دسترسی به سامانه ابلاغ الکترونیک، نوبت دهی، نظرسنجی، دسترسی به سامانه اطلاع‌رسانی پرونده و امکان دریافت نوتیفیکیشن از طریق این نرم‌افزار میسر است. این نرم‌افزار امکان دسترسی به تمامی خدمات الکترونیک قضایی را از طریق تلفن همراه متصل به اینترنت فراهم می‌کند.