13:40 | پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
پیش بینی رشد ۲.۶ درصدی تقاضای جهانی زغال سنگ در سال آینده

1399/09/29 13:08

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد:

پیش بینی رشد ۲.۶ درصدی تقاضای جهانی زغال سنگ در سال آینده

نماد برتر- آژانس بین المللی انرژی از رشد ۲.۶ درصدی تقاضای جهانی زغال سنگ، تحت تاثیر احیای اقتصادی و افزایش مصرف برق و تولید صنعتی در سال آینده میلادی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر به نقل از رویترز، آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد: انتظار می رود،تقاضای جهانی برای زغال سنگ حرارتی و متالورژیک پس از کاهش ۵ درصدی که طی سال جاری در پی شیوع کرونا داشت، سال آینده میلادی تحت تاثیر احیای اقتصادی و افزایش مصرف برق و تولید صنعتی با افزایش ۲.۶ درصدی به ۷.۴ میلیون تن یرسد.


 


بر اساس این گزارش،کی سوکه ساداموری مدیر امنیت و بازارهای انرژی آژانس بین المللی انرژی در بیانیه ای اعلام کرد :پیش از همه گیری کرونا انتظار می رفت، تقاضا برای زغال سنگ در سال ۲۰۲۰ بهبود کوچکی داشته باشد اما شاهد بزرگترین کاهش مصرف زغال سنگ از جنگ جهانی دوم تاکنون بوده ایم.


 


به گفته وی پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۵ میزان تقاضا روند یکنواختی پیدا کند و به ۷.۴ میلیارد تن برسد.چراکه تجدیدپذیرها احتمالا از زغال سنگ به عنوان بزرگترین منبع جهانی برق جلو خواهند زد و گاز طبیعی جای زغال سنگ را به عنوان دومین منبع اصلی بزرگ انرژی پس از نفت خواهد گرفت. اما از آنجا که انتظار می رود، تقاضا در اقتصادهای بزرگ آسیایی که مصرف کننده ۷۵ درصد زغال سنگ جهان هستند، ثابت بماند یا حتی رشد کند، هیچ نشانه ای حاکی ازکاهش سریع مصرف این محصول وجود ندارد.


 


زغال سنگ، عامل کلیدی انتشار دی اکسید کربن است و دولت های سراسر جهان متعهد شده اند در چند دهه آینده از نظر انتشار کربن به سطح خنثی برسند. از جمله چین که برای رسیدن به سطح کربن خنثی پیش از سال ۲۰۶۰ هدف گذاری کرده است.