11:30 | جمعه 14 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
تجدید ارزیابی «باما» پس از خرج سود انباشته

1399/09/26 13:32

سرعت عمل بالای «کاما» در افزایش سرمایه؛

تجدید ارزیابی «باما» پس از خرج سود انباشته

نماد برتر- در حالی که مدت بسیار کوتاهی از ثبت افزایش سرمایه 900 درصدی «کاما» از محل سود انباشته می‌گذرد، این شرکت به سرعت در به تجدید ارزیابی تمام دارایی‌های خود زده است.


به گزارش نماد برترشرکت باما خود را به ایستگاه افزایش سرمایه رساند و با در دست داشتن گزارش توجیهی افزایش سرمایه به مبلغ 27 هزار و 906 میلیارد ریال معادل 279 درصد سرمایه کنونی، سوار بر این قطار شد.



بر اساس این گزارش، «کاما» برای این منظور، تجدید ارزیابی دارایی‌ها را به کار گرفته و طبقات ساختمان، ماشین آلات و تاسیسات، معدن، خودروهای سبک و سنگین و سرمایه گذاری‌های بلند مدت را به نرخ روز ارزش‌گذاری کرده است.



با این اقدام، ضمن اصلاح ساختار مالی و واقعی شدن حقوق صاحبان سهام، شرکت می‌تواند با دست پر نسبت به اخذ تسهیلات بانکی اقدام کند.



لازم به ذکر است که «کاما» در نوبت قبلی که چند روز قبل برگزار شد، از محل سود انباشته افزایش سرمایه فوق سنگین 900 درصدی را اعمال کرده بود. بنابراین، به سرعت دست به کار شده تا افزایش سرمایه‌ای دیگر را روانه دستور جلسات کند و از این حیث می‌تواند رکوردار سرعت عمل باشد.



این سهم در بازار سرمایه از اوایل آذر ماه به دلیل برگزاری مجمع فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شد و تاکنون بازگشایی نشده است.



سقف قیمتی «کاما» بالغ بر 344 هزار ریال بود که در اواسط مرداد ماه رقم خورد و پس آن، با افت بسیار فاحش به محدوده 133 هزار ریال سقوط کرد و با قیمت 185 هزار ریال به استقبال مجمع خود رفت.