16:41 | شنبه 15 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
تزریق نخستین واکسن ایرانی کرونا در هفته بعد / تقاضای زیاد و ادعای بی نیازی

1399/09/23 08:22

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خبر داد:

تزریق نخستین واکسن ایرانی کرونا در هفته بعد / تقاضای زیاد و ادعای بی نیازی

نماد برتر- رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی از نخستین تزریق آزمایش انسانی واکسن کرونا در هفته آینده خبر داد و گفت: انتظار می رود ٣ تا ۴ ماه بعد از آزمایش انسانی ، ایران از واردات بی نیاز شود .

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر ، محمد مخبر با اشاره به اشتیاق دانشمندان جوان در تولید واکسن کرونا به صدا و سیما گفت: نخستین تزریق آزمایش انسانی واکسن کرونا طی هفته اول دی و در سه مرحله انجام خواهد شد.


 


وی افزود: اقدامات مناسبی در رابطه با تولید واکسن کرونا انجام شده و بهترین و مطمئن‌ترین واکسن را تولید خواهیم کرد. خط تولید واکسن هم آماده بوده  مشکلی در تولید و ‌تزریق سرم نخواهد بود .


 


این مقام مسئول ادامه داد: در مرحله اول ، واکسن به ۵۶ نفر با جنسیت و سن متفاوت تزریق می‌ شود و بعد از ۲۸ روز و مشخص شدن نتایج بررسی، مرحله دوم با تزریق به ۵۰۰ نفر و بعد از ۲۸ روز از تزریق دوم ، مرحله سوم بدون محدودیت با تولید انبوه و عرضه گسترده اغاز می‌شود.


 


مخبر گفت: مردم از واکسن ایرانی اطمینان دارند و متقاضیان زیادی هم خواهان تزریق شده اند و انتظار می رود ٣ تا ۴ ماه بعد از آزمایش انسانی ، ایران از واردات بی نیاز شود .


 


بر اساس این گزارش، نخستین واکسن کرونا تولید محققان ایرانی که موفق به دریافت کد اخلاق و کارآزمایی انسانی از وزارت بهداشت شد در شرکت شفا فارمد وابسته به بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام تولید شده است. به گفته مسئولان، سه واکسن کرونای دیگر محققان شرکت های ایرانی هم در مرحله دریافت مجوز کارآزمایی بالینی هستند.