13:44 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
بستر اینترنت در قبضه «رتاپ» درآمد

1399/09/22 10:05

«پرداخت» یکه‌تاز PSPها؛

بستر اینترنت در قبضه «رتاپ» درآمد

نماد برتر- محدودیت‌های ناشی از کرونا سبک زندگی‌ها را تغییر داد و شرکت‌هایی برنده این بحران شدند که توانستند از این تغییرات، استفاده کنند.


به گزارش نماد برتر، بر اساس آمارهای منتشر شده، نسبت ارزش تراکنش‌های شاپرک به نقدینگی حدود 17 درصد است.



به موجب محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، تعداد تراکنش‌های شاپرک در آبان ماه کاهش 1.5 درصدی نسبت به مهر ماه داشت و به 2.7 میلیارد تراکنش رسید. در مقایسه با آبان ماه سال 98 رشد حدود 23.8 درصدی را شاهد هستیم.



از نظر مبلغ تراکنش، آبان ماه با افت 9.5 درصدی نسبت به مهر ماه و رشد 73 درصدی نسبت به آبان ماه سال 98 داشت.



کرونا سبک زندگی را تا حدی تغییر داد؛ این تغییر را می‌توان در افزایش 5 درصدی تراکنش ابزار پذیرش اینترنتی و یک درصدی ابزار پذیرش موبایلی مشاهده کرد.



همانطور که در تصویر ذیل مشاهده می‌کنید، شرکت به پرداخت ملت با سهم 21 درصدی از تعداد تراکنش‌ها و سهم 22.7 درصدی از مبلغ آنها، همچنان بیشترین سهم را به خود اختصاص داده و در جایگاه نخست هر دو بازار قرار گرفته است.







 



اختلاف سهم مبلغی شرکت پرداخت الکترونیک سامان که در رتبه دوم قرار گرفته، با شرکت به پرداخت ملت نزدیک به 6 درصد است و از نظر تعدادی، اختلاف 2 درصدی مشاهده می‌شود.



شرکت به پرداخت ملت با پوشش 21.7 و 20.3 درصدی از بازار تراکنش‌های کارتخوان فروشگاهی، بالاترین سهم تعدادی و مبلغی را در اختیار دارد.



در سوی دیگر، شرکت تجارت الکترونیک پارسیان با کسب 33 درصد از سهم بازار تراکنش‌های اینترنتی، به عنوان ارائه دهنده خدمات به بیشترین تعداد تراکنش‌های مذکور شناخته می‌شود اما؛ از حیث مبلغ، باز هم نام شرکت به پرداخت ملت با سهم 33.3 درصدی به میان می‌آید.



در میان شرکت‌های PSP، شرکت پرداخت الکترونیک سامان نیز با پوشش 30.6 و 33.5 درصدی از سهم تعدادی و مبلغی تراکنش‌های موبایلی، بالاترین سهم در این بازار را از آن خود کرده است.