11:42 | جمعه 14 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
آمریکا سفیر ایران در یمن و چند نهاد و کشتی دیگر را تحریم کرد

1399/09/19 08:39

آمریکا سفیر ایران در یمن و چند نهاد و کشتی دیگر را تحریم کرد

نماد برتر- وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه دانشگاه بین‌المللی المصطفی در قم، سفیر ایران در یمن، یک تبعه پاکستان و چند فروند کشتی از ایران، چین، بریتانیا و کره جنوبی به بهانه ارتباط با سپاه اعمال کرد.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر به نقل از رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه ای حسن ایرلو سفیر ایران در یمن، دانشگاه بین‌المللی المصطفی در قم و یک تبعه پاکستان و چند فروند کشتی از ایران، چین، بریتانیا و کره جنوبی را طبق قوانین ضدتروریسم تحریم کرد.


 


دانشگاه بین‌المللی المصطفی در ایران مستقر و دارای ده‌ها شعبه بین‌المللی است که عملیات قدس سپاه پاسداران را از طریق جذب دانشجویان بین‌المللی ازجمله آمریکایی‌ها تسهیل می‌کنند. نام تبعه پاکستانی مورد تحریم خزانه داری آمریکا، یوسف علی معراج متهم به پشتیبانی از سپاه پاسداران عنوان شده است.


 


حسن ایرلو سفیر ایران در نزد شبه‌نظامیان حوثی یمن به دلیل پشتیبانی از فعالیت‌های سپاه پاسداران در یمن مورد تحریم قرار گرفته است.


 


مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا هم در توییتر اعلام کرد: آمریکا حسن ایرلو یک افسر نیروی قدس سپاه و یک مرکز آموزشی را که از استخدام افراد در سپاه پشتیبانی می‌کند، تحریم کرد. حمایت ایران از حوثی‌ها به درگیری در یمن دامن می‌زند و بی ‌ثباتی این کشور را تشدید می‌کند.