03:47 | جمعه 7 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
دست پر «بترانس» برای سهامداران

1399/09/18 13:14

قدرت 72 درصدی در ترانس‌های این شرکت؛

دست پر «بترانس» برای سهامداران

نماد برتر- نیمه نخست سال جاری برای «بترانس» با رشد 72 درصدی سودآوری به پایان رسید و چندین طرح و برنامه برای بهبود اوضاع در دست اجرا دارد.


به گزارش نماد برترشرکت ایران ترانسفو در صورت‌های مالی تلفیقی دوره 6 ماهه منتهی به شهریور سال 99 به ازای هر سهم 1414 ریال سود ساخت؛ در حالی که این رقم در مدت مشابه سال 98 برای هر سهم 780 ریال بود.



بر اساس این گزارش، در صورت‌های مالی اصلی شرکت، با رشد 72 درصدی، سود هر سهم 626 ریالی به بار نشست.





درآمد فروش محصولات با افزایش 77 درصدی به رقم 6 هزار و 29 میلیارد ریال رسید که در تحقق این میزان رشد، بهبود مقداری فروش نیز اثرگذار بود.



«بترانس» پیش بینی کرده تا پایان سال بتواند درآمدهای عملیاتی خود را به رقمی‌بیش از 12 هزار میلیارد ریال برساند و با گذشت 8 ماه از سال، موفق به کسب 7 هزار و 815 میلیارد ریال درآمد شده که معادل 64 درصد مبلغ پیش بینی شده است.



پیش از این عنوان شده بود که «بترانس» قصد دارد چند شرکت زیرمجموعه خود را وارد جریان معاملات بازار سهام کند. آخرین خبرها حاکی از آن است که اقدامات لازم جهت ثبت و پذیرش سه شرکت زیر مجموعه شامل شرکت‌های ترانسفورماتور توزیع زنگان، عایق‌های الکتریکی پارس و ایران ترانسفو ری در بازار سرمایه در حال انجام است و کارشناسان شرکت فرابورس ایران از شرکت ترانسفورماتور توزیع زنگان بازدید کردند و شرکت منتظر برگزاری جلسه هیات پذیرش است. شرکت ایران ترانسفو ری و عایق‌های الکتریکی پارس منتظر بازدید کارشناسان شرکت فرابورس ایران هستند. برنامه افزایش سرمایه این شرکت‌ها نیز در جریان است تا با سرمایه تازه به جمع فرابورسی‌ها بپیوندند.



لازم به ذکر است که در صورت‌های مالی دوره یاد شده بالغ بر 2 هزار و 225 میلیارد ریال سایر درآمدهای عملیاتی به ثبت رسیده که غالب آن ناشی از سود تسعیر ارز دارایی‌ها است.



افزایش حاصل از سود فروش دارایی‌ها نسبت به دوره مشابه سال قبل در شرکت اصلی عمدتا مربوط به فروش کارگاه تولیدی مستقر در شهرک صنعتی شماره یک زنجان به شرکت توسعه پست‌های ایران ترانسفو یکی از شرکت‌های تابعه به ارزش اعلامی‌کارشناس رسمی‌دادگستری بوده است.



تجهیز و نوسازی ماشین‌آلات و خطوط تولید، کاهش بهای تمام شده در قالب بهبود فرآیند تامین و افزایش منابع و افزایش خریدهای اعتباری و رایزنی در خصوص توسعه بازار صادراتی منطقه‌ای و فرا قاره‌ای، از جمله اقدمات «بترانس» جهت بهبود وضعیت است.



علاوه بر این، پروژه تولید سیم تخت لاکی نیز در دست اقدام است و جهت خرید ماشین آلات و تجهیزات لازم از محل منابع داخلی و خارجی، پیش پرداخت اولیه برای سفارش ساخت انجام شده است. آخرین پیش بینی منابع مالی مورد نیاز جهت بهره برداری از پروژه مذکور مبلغ 2000 میلیارد ریال است.