10:45 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day
«خفنر» در جمع تجدیدی‌ها

1399/09/18 12:29

فنرهای این قطعه‌ساز جمع شد؛

«خفنر» در جمع تجدیدی‌ها

نماد برتر- «خفر» قصد دارد از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت افزایش سرمایه دهد.


به گزارش نماد برترشرکت فنر سازی خاور نیز به جمع تجدیدی‌های بازار سرمایه پیوست و برای این منظور ساختمان‌های خود را مجددا ارزشگذاری کرد.



بر اساس گزارش توجیهی هیات مدیره، قرار است سرمایه 468 میلیارد ریالی کنونی، با افزایش 148 درصدی، به یک هزار و 160 میلیارد ریال برسد.



هدف «خفنر» از این اقدام اصلاح ساختار مالی در راستای بهبود نسبت مالکانه جهت تسهیل در تأمین مالی از محل تسهیلات ارزان قیمت از سیستم بانکی برای تداوم فعالیت شرکت است.



لازم به ذکر است که میزان سود انباشته این قطعه ساز حدود 64 میلیارد ریال است و در دوره 6 ماهه نخست سال جاری رشد 134 درصدی سودآوری را تجربه کرده است.



این شرکت در آخرین گزارش خود پیش بینی کرده بود بتواند به درآمد عملیاتی 900 میلیارد ریالی دست یابد که تا پایان دوره 8 ماهه توانسته 65 درصد از این رقم را محقق سازد. بنابراین، می‌توان چنین نتیجه گرفت که «خفنر» توانایی تحقق پیش بینی‌های خود را دارد و رقم سود از سال گذشته بیشتر خواهد بود.



در راستای دستیابی به اهداف تعریف شده شرکت تمرکز خود را بر کاهش بهای تمام شده محصولات گذاشته است اما؛ بر اساس صورت‌های مالی دوره 6 ماهه منتهی به شهریور ماه سال جاری این برنامه تاکنون به چشم نیامده و شاهد رشد بیشتر بهای تمام شده نسبت به درآمد هستیم. یکی از اهداف با اهمیت «خفنر»، گسترش همکاری با شرکت‌های خریدار محصولات، توسعه بازار یدک و صادرات محصولات با حفظ رشد تولید و فروش است.



شایان ذکر است که در نیمه اول سال 99 بالغ بر 222 تن محصول صادر شد که تغییر چندانی با میزان صادرات مدت مشابه سال قبل ندارد.