17:45 | پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
ارزش سهام تسلا ۶ برابر شد / پیش بینی قیمت ۱۴۰۰ دلاری هر سهم

1399/09/18 09:30

طی ماه جاری و به چند دلیل :

ارزش سهام تسلا ۶ برابر شد / پیش بینی قیمت ۱۴۰۰ دلاری هر سهم

نماد برتر- ارزش سهام تسلا طی ماه جاری میلادی نسبت به ابتدای سال، حدود ۶ برابر شد و انتظار می رود این روند صعودی کماکان ادامه و قیمت هر سهم به ۱۴۰۰ دلار برسد .

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر به نقل از بیزینس اینسایدر، توسعه گسترده بازارهای تسلا در کنار معرفی محصولات جدید، رونمایی از نسل آینده خودروی وانت ساخت این شرکت و توسعه بیشتر فناوری خودروهای خودران باعث شد، ارزش سهام این خودرو ساز معروف جهان طی دسامبر ( آذر) نسبت به ابتدای سال جاری میلادی، حدود ۶ برابر شود. 


 


بر اساس این گزارش، تاشا کینی تحلیل گر سهام در وال استریت با اشاره به اینکه احداث کارخانه بزرگ باتری سازی تسلا در آلمان طی سال آینده در کنار سایر طرح های بزرگ، آینده خوبی برای این شرکت رقم خواهد زد، پیش بینی کرد ارزش هر سهم آن تا سال ۲۰۲۴ به بیش از ۱۴۰۰ دلار برسد. 


 


تسلا در افق میان مدت در اختیار داشتن یک پنجم بازار خودروهای الکتریکی جهان را تا سال ۲۰۳۰ هدف گذاری کرده که به معنای تولید سالانه ۱۵ میلیون دستگاه خودروی برقی خواهد بود. 


 


در پی افزایش سریع ارزش سهام این شرکت در سال جاری، ایلان ماسک یکی از پنج ثروتمند جهان است و برخی کارشناسان وی را اصلی ترین رقیب جف بزوس مدیرعامل آمازون و ثروتمندترین فرد جهان می دانند. تنها در یک ماه اخیر سهام تسلا ۳۰ درصد رشد داشته که آن را بین ۴۹ سهم موفق وال استریت قرار می دهد. 


 


پیش از این نیز طبق نظرسنجی بانک گلدمن ساکس از ۱۸۹ صندوق بزرگ بورسی وال استریت، ۱۵۷ مورد پیش بینی کرده اند که سهام تسلا به رکوردشکنی ها ادامه خواهد داد. 


 


از زمان عرضه اولیه سهام این شرکت در سال ۲۰۱۰، ارزش هر سهم این خودروساز بیش از ۱۴۰ برابر افزایش یافته است.انتظار می رود با وجود شیوع کرونا و کاهش تقاضای جهانی، سودآوری این شرکت در چهارمین فصل متوالی مثبت باشد. تسلا پیشتر در اول ژوئیه(مرداد) با پشت سر گذاشتن تویوتا به عنوان با ارزش ترین برند خودروسازی جهان تبدیل شده بود.

برچسب ها:

سهام تسلا ،تسلا