13:15 | شنبه 8 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
پیش بینی فروش ۷۰ هزار میلیارد تومانی اوراق سلف نفتی در لایحه بودجه

1399/09/18 09:15

تحلیل رئیس کمیسیون انرژی مجلس از:

پیش بینی فروش ۷۰ هزار میلیارد تومانی اوراق سلف نفتی در لایحه بودجه

نماد برتر- رئیس کمیسیون انرژی مجلس ، فروش ۷۰ هزار میلیارد تومانی اوراق سلف نفتی در لایحه بودجه سال آینده را بررسی و به افزایش صادرات بیشتر نفت امیدوار شد .

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، فریدون عباسی در تحلیل پیش‌بینی فروش حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان اوراق سلف نفتی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ به خانه ملت گفت: به نظر می‌رسد درصورت پیش‌بینی فروش روزانه ۲.۳میلیون بشکه نفت، دیگر نیازی به فروش اوراق سلف نفتی نباشد. چراکه در صورت امکان فروش نقدی ،دیگر دلیلی برای فروش مدت‌دار آن وجود ندارد.


 


وی افزود: طی سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌ها، میزان تولید کاهش یافت اما با توجه به احتمال پیدا شدن واکسن کرونا و افزایش تقاضای جهانی،امکان فروش بیشتر نفت دور از انتظار نیست.


 


این نماینده مجلس ادامه داد: اگر ایران اقتدار بیشتری در مقابل تحریم‌ها نشان دهد و مذاکرات عادلانه‌ای پیش گرفته شود، بی تردید گشایش‌هایی در رفع تحریم‌ها، حاصل می شود و می‌توان حجم بیشتری از نفت و فراورده‌های نفتی را به فروش رساند و با گشایش‌های بانکی،درآمد حاصل به راحتی وارد خواهد شد.


 


عباسی گفت: اضافه درآمد حاصل از فروش نفت را نباید خرج هزینه های جاری کرد و باید برای افزایش تولید و فروش برنامه داشته باشیم تا عقب‌ماندگی‌های چند سال اخیر ناشی از تحریم‌ها جبران شود.احتمالا دولت به علت کسری بودجه می‌خواهد از طریق فروش اوراق سلف نفتی آن را جبران کند.


 


وی افزود: مجلس با هماهنگی دولت تغییراتی در لایحه بودجه اعمال خواهد کرد. وزارتخانه‌های مرتبط با کمیسیون انرژی مجلس عموما با منطق رفتار کرده‌اند و بعید است در این زمینه با آن‌ها با مشکل مواجه شویم.