18:13 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
رکورد عمر نسوز پاتیل در زیرمجموعه فولاد مبارکه ثبت شد

1399/09/17 09:56

رکورد عمر نسوز پاتیل در زیرمجموعه فولاد مبارکه ثبت شد

نماد برتر- رئیس واحد تعمیرات نسوز فولاد سبا از ثبت رکورد عمر نسوز پاتیل شمارۀ ۱۳ با آجر منیزیت کربن به تعداد ۱۷۴ ذوب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، احمدرضا بخشایی از ثبت رکورد عمر نسوز پاتیل شمارۀ 13 با آجر منیزیت کربن به تعداد 174 ذوب خبر داد و گفت: افزایش عمر نسوز پاتیل در هر ذوب صرفه‌ جویی تقریبی 3 میلیون تومانی اعم از نسوز لایه کاری و اشکال ویژۀ نسوز پاتیل در پی داشته که منجر به کاهش مصرف نفر ساعت نیروی انسانی و کاهش مصرف گاز می‌شود. اگر نسبت میانگین 140 ذوب را در نظر بگیریم در حدود 102 میلیون تومان به‌جز کاهش هزینه‌ های ناشی از انرژی و توقف پاتیل برای یک پاتیل صرفه‌جویی حاصل شده است.


 


وی افزایش عمر پاتیل را موجب کاهش توقفات اضطراری ناشی از توقف پاتیل برشمرد و افزود: این موفقیت با اصلاح در فرایند کاری و از طریق تشکیل جلسات بین کارشناسان تأمین‌کننده و واحد نسوز، بهبود کیفیت متریال مصرفی و بازرسی و بهره‌برداری مناسب اپراتوری و بازرسی دقیق و به‌موقع از پاتیل طی فرایند بدست آمده است.


 


مهدی یزدانی کارشناس تعمیرات نیز در این زمینه گفت: نسوز استفاده‌شده محصولِ شرکت مهرآریان فارس بود که در نهایت با عملکرد مناسب موجب تحقق رکورد جدید در ذوب‌گیری از پاتیل‌های مجتمع فولاد سبا شد. رکورد قبلی به تعداد 167 ذوب در خرداد سال 98 و با همکاری شرکت داخلی مهرگداز در تأمین نسوز مورداستفاده بدست آمده بود.