23:02 | دوشنبه 28 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day
دوز شیرینی «غپینو» بالا می‌رود

1399/09/10 07:30

مهر تایید حسابرس بر گزارش این شکلات‌ساز؛

دوز شیرینی «غپینو» بالا می‌رود

نماد برتر- شرکت صنعتی پارس مینو نیمه اول سال جاری را با رشد 41 درصدی سود به پایان رساند و با راه اندازی خطوط تولید جدید، انتظارات برای کسب سودهای بیشتر، بالا رفته است.


به گزارش نماد برتر، شرکت صنعتی پارس مینو به صورت حسابرسی شده در دوره 6 ماهه منتهی به شهریور ماه سال جاری به صورت تلفیقی به سود 97 ریالی به ازای هر سهم دست یافت و در صورت‌های مالی شرکت اصلی، 84 ریال سود شناسایی کرد. این میزان سود نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 41 درصدی را نشان می‌دهد. گزارش حسابرسی شده با صورت‌های مالی حسابرسی نشده تفاوتی نشان نمی‌دهد.



درآمد فروش محصولات با رشد 33 درصدی مواجه شد که در این مسیر، افزایش نرخ فروش محصولات اثرگذار بود و از نظر مقداری، شرکت با کاهش فروش روبرو شده است. در نیمه نخست سال 98 مقدار فروش بالغ بر 11 هزار تن بود که در نیمه اول سال 99 به 10 هزار تن تقلیل یافت.



نکته جالب توجه این است که «غپینو» افت فروش مقداری در بازار داخل را با صادرات محصولات تا حدی جبران کرده است. در 6 ماهه اول سال گذشته فقط یک درصد از مقدار فروش در بازارهای خارجی انجام گرفت اما؛ در مدت مشابه سال جاری این نسبت به 7 درصد افزایش یافت.



این شرکت برآورد کرده در سال 99 به درآمد فروش 6 هزار و 570 میلیارد ریالی دست یابد که تا پایان دوره 8 ماهه موفق به پوشش 64 درصدی این رقم شده است که عملکرد قابل قبولی ارزیابی می‌شود. شایان ذکر است که تا پایان آبان ماه سال 99 «غپینو» موفق به تحقق 84 درصد کل درآمد دوره 12 ماهه سال 98 شده است.



این فعال صنعت غذایی کشور، خط تولید استحصال دانه کاکائو را به مرحله بهره‌برداری رسانده و عملیات تولید تجاری پروژه استحصال دانه کاکائو (بارث) به زودی آغاز خواهد شد. به علاوه، خط تولید پیتزا نیز تاکنون بالغ بر 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و انتظار می‌رود تا پایان سال 1401 به طور کامل راه اندازی شود.