05:43 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
گردش «وپست» بر مدار مثبت

1399/09/09 11:11

تراز درآمدی این بانک رو به بهبود است؛

گردش «وپست» بر مدار مثبت

نماد برتر- وضعیت درآمدزایی پست بانک ایران نسبت به گذشته بهبود یافته و سبزی درآمدها از سرخی هزینه‌ها بیشتر شده است.

به گزارش نماد برتر، پست بانک ایران در آبان ماه تراز درآمدی مثبت داشت و توانست بیش از آن که سود پرداخت کند، سود از تسهیلات اعطایی خود دریافت کند.


بر اساس این گزارش، در یک ماهه منتهی به 30 آبان ماه سال جاری یک هزار و 685 میلیارد ریال درآمد تسهیلات اعطایی به ثبت رسید و در مقابل، یک هزار و 193 میلیارد ریال سود سپرده‌های سرمایه گذاری پرداخت کرد. به این ترتیب، در آبان ماه تراز درآمدی پست بانک ایران مثبت 492 میلیارد ریال بود و این تراز در آبان ماه سال گذشته مثبت 139 میلیارد ریال بود.


البته همانطور که در تصویر ذیل مشخص است، هر چند که نتوانست به رکورد شهریور ماه در ثبت سود تسهیلات اعطایی دست یابد اما؛ میزان سود سپرده‌های سرمایه گذاری در آبان ماه بالاتر از شهریور ماه بود.




 


به طور کلی، این بانک در 8 ماه گذشته از سال 99 بالغ بر 11 هزار و 246 میلیارد ریال سود از محل تسهیلات اعطایی کسب و بیش از 7 هزار و 491 میلیارد ریال سود به سپرده‌های سرمایه گذاری واریز کرد.


بنابراین، تا پایان هشتمین ماه از سال، تراز درآمدی کل «وپست» 3 هزار و 755 میلیارد ریال مثبت است؛ این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته تراز درآمدی مثبت 2 هزار و 9 میلیارد ریال بود. 


نگاهی به پرتفوی سرمایه گذاری در این بانک نشان می‌دهد که 55 درصد از منابع مالی در سپرده‌های قرض الحسنه جاری ریالی قرار گرفته که بار مالی به دوش «وپست» نمی‌اندازد. 28 درصد نیز در سپرده‌های کوتاه مدت انباشت شده است.