13:02 | شنبه 1 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
درخواست ایران از شورای امنیت سازمان ملل و هشدار به آمریکا و اسرائیل

1399/09/08 09:41

در پشت ترور شهید محسن فخری‌زاده رخ داد:

درخواست ایران از شورای امنیت سازمان ملل و هشدار به آمریکا و اسرائیل

نماد برتر- ایران با اعلام اینکه برخی طرف‌های خارجی در پشت ترور شهید محسن فخری‌زاده بودند از شورای امنیت سازمان ملل خواست این اقدام را به شدت محکوم کنند .

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر به نقل از رویترز ، مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل  با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت اعلام کرد :  ۲۷ نوامبر ۲۰۲۰  در شهر آبسرد استان تهران محسن فخری‌زاده دانشمند برجسته ایرانی در یک حمله تروریستی ترور شد. 


 


یکی از آخرین خدمات شهید فخری زاده نقش برجسته وی در تولید اولین کیت بومی تشخیص کرونا بود که سهم بزرگی در تلاش های ملی در مهار این همه گیری در زمانی داشته که ایران تحت تحریم های غیرانسانی آمریکا است که به شدت مانع دسترسی به کالاهای بشردوستانه از جمله داروها و تجهیزات پزشکی می شود.  وی همچنین مدیریت توسعه واکسن کرونا را بر عهده داشت.


 


شواهد قاطع نشان می‌دهد برخی از طرف‌های خارجی در پشت این ترورها بوده‌اند. ترور ناجوانمردانه شهید فخری‌زاده - با نشانه های جدی مسئولیت اسرائیل در آن - تلاش ناامیدانه دیگری برای ایجاد ویرانی در منطقه و همچنین به هم زدن توسعه علمی و فناوری ایران است. در حالی که طی ۴۰ سال گذشته، هیچ فشار و حملات تروریستی نتوانسته مانع دستیابی به علم و فناوری مورد نیاز برای توسعه اقتصادی- اجتماعی شود.


 


تخت‌روانچی ضمن اخطار به آمریکا و رژیم صهیونیستی در انجام اقدامات ماجراجویانه علیه ایران به ویژه در دوره باقی‌مانده از دولت فعلی آمریکا بر حق ایران برای اتخاذ تمام اقدامات لازم در دفاع از مردم و تامین امنیت تاکید کرد و از دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت خواست این اقدام تروریستی غیرانسانی را به شدت محکوم کنند و اقدامات لازم را علیه عاملان آن انجام دهند.