به گزارش پایگاه خبری راد، ملکی، اظهار داشت: اطلاعی از جدیت مدیران سایپا برای از رده خارج کردن پراید ندارم اما این خودرو به دلیل ناتوانی از پاس کردن استانداردهای تولید خودرو و غیرایمن بودن باید به بایگانی تاریخ سپرده شود.
ناظر مجلس در شورای رقابت با اشاره به تاثیر از رده خارج شدن پراید بر قدرت خرید طبقات محروم و کم درآمد گفت: شکی در محدود بودن توان مالی مردم نیست اما وقتی مشتریان این خودرو در بازار خودرویی کشور کمترین پول را بابت خرید یک ماشین غیرایمن با کیفیت پایین پرداخت میکنند، چارهای جز قبول عواقب غیرقابل جبران آن ندارند. با خرید پراید نباید انتظار ایمنی و کیفیت خودروهای بالای ۴۰ میلیون تومان را داشت.
وی جان مردم را ارزشمندتر از برخی نگرانیها برای از دست رفتن قدرت خرید بخشی از جامعه به دلیل از رده خارج شدن پراید دانست و افزود: حجم کشتهها و زخمیهای ناشی از تصادفات و حوادث ناشی از تردد پراید در معابر و خیابانها و آزادراههای کشور نشان میدهد که «پراید» علاقهای به جان مردم ندارد پس بهتر است خانوادههای کمدرآمد سختی نداشتن پراید را به حفظ جان خود و عزیزانشان ترجیح دهند.
رئیس کمیته صنعت کمیسیون صنایع مجلس آزادسازی رقابت خودروسازان برای تولید خودروهایی در کلاس پراید را شرط جایگزین شدن خودروهایی با قیمتی در محدوده قیمت پراید دانست و افزود: اگر دولتیها و خصولتیها اجازه رقابت واقعی را به خودروسازان دولتی و خصوصی بدهند قطعا خودروهایی در کلاس و قیمت پراید به بازار عرضه خواهد شد که از نظر ایمنی وضعیت به مراتب بهتری از پراید دارند.
ملکی به مشتریان پراید توصیه کرد: در سایه اخبار ضد و نقیض از رده خارج شدن پراید حتما به مراجع و منابع خبری مطمئن رجوع کنید تا شیادان و فرصتطلبان نتوانند از آب گلآلود ماهی بگیرند.