01:52 | يكشنبه 9 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
اوراق تبعی سرمایه گذاری شاهد بزودی منتشر می شود / عملیات بازارگردانی

1399/09/04 09:56

مدیرعامل شرکت :

اوراق تبعی سرمایه گذاری شاهد بزودی منتشر می شود / عملیات بازارگردانی

نماد برتر- مدیرعامل سرمایه گذاری شاهد گفت: هیات مدیره شرکت در نظر دارد با هدف حفظ حقوق سهاداران خرد در آینده ایی نزدیک اقدام به انتشار اوراق تبعی کند.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، ارسلان فتحی پور که اخیرا" مدیرعامل شرکت 400 میلیارد تومانی سرمایه گذاری شاهد شده ، گفت: هیات مدیره شرکت تصمیم گرفته در راستای حفظ حقوق سهاداران خرد ، اقدام به انتشار اوراق تبعی برای سهام "ثشاهد" کند.


 


وی افزود: در اخرین جلسه کمیته پایش سهام شرکت موضوع انتشار اوراق تبعی به بحث و بررسی گذاشته و مقرر شد با توجه به جایگاه سهامداران شرکت در بین سهامداران این اقدام صورت پذیرد و در خواست انتشار به سازمان بورس ارسال شود .حمایت از سرمایه گذاران خرد در الویت این سازمان قرار دارد و بزودی مراحل انتشار این اوراق عملیاتی می شود. همچنین با برخی از صندوق های بازارگردانی در خصوص آغاز عملیات بازارگردانی سهام "ثشاهد" انجام شده که نتایج آن بزودی اعلام می شود.


 


این مقام مسئول توضیح داد: سهامدار عمده با انتشار اوراق اختیار فروش تبعی از یکسو خرید سهام با سود قابل قبول را در 6 ماه آینده تضمین و خاطر سهامداران خرد را از بابت افت ارزش سهام آسوده می‌کند. انتشار اوراق اختیار فروش تبعی سهام، نگرانی‌ها از بازار سرمایه را کاهش می دهد و با این اتفاق سرمایه‌گذاران سرمایه گذاری شاهد هم با امنیت خاطر بیشتری به خرید و فروش سهام اقدام می‌کنند.


 


فتحی پور ادامه داد: با انتشار این اوراق سهامداران خرد با در دست داشتن اختیار فروش در زمان کاهش قیمت سهام، اقدام به فروش های هیجانی نمی‌کنند، سهام شرکت به نوعی از پوشش بیمه ای استفاده می کند. ابزار اختیار فروش تبعی تقاضا را برای خرید سهام شرکت بالا می‌برد و باعث کاهش عرضه سهام می شود. چرا که در اغلب موارد قیمت سهام بالا رفته و دیگر دارنده اختیار فروش به جای واگذاری اوراق به سهامدار عمده ترجیح می‌دهد  سهم را در بازار عرضه کند.